Laddtryck och växellåda

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
thekimble
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: mån sep 24, 2018 6:49 pm

Laddtryck och växellåda

Inlägg av thekimble »

Hej på er!
Undrar hur mycket et m47 växellåda igentligen håller? Och håller b230ft kolvar och stakar över 1,5bar laddtryck i längden?
Kör med orginal turbo lamell och tryckplatta nu i m47an med runt 200hp. Gått i tankarna om att kanske köpa sinterlamell, eller skall man försöka skaffa sig en m90 växellåda istället?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
DreRacing@
Forumsberoende
Inlägg: 1112
Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Ort: Flisa, norge

Re: Laddtryck och växellåda

Inlägg av DreRacing@ »

du gasar tills det rasar, sen byter du
Forumsberoende
Inlägg: 642
Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Ort: lycksele

Re: Laddtryck och växellåda

Inlägg av »

Rätt avstämt och rätt mappat med lite större rurbo håller kolvar och stakar även om H profiler är så billiga så det känns som väl värda pengar.
Chippat och 1,5 bar med övrigt standardmotor har betydligt sämre förutsättningar.

Stoppa dit en m90 direkt en m47 ksk kan klara effekt tills org kopplingen börjar slira om man växlar väldigt försiktigt ett tag men stoppar man då dit något stadigare så försvinner växel 2 eller 3 rätt fort.
Buskör man går de ju nån låda varje sommar även med bara tex en org b234 på 155hk
Skriv svar