Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån jun 24, 2019 10:28 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons jun 05, 2019 12:09 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Inlägg: 1315
Ort: BjörnL Uddevalla
Klurar på nästa maskin och hoppas den får lite livslängd och skaplig effektivitet. Tänker göra det korkade att köra runt 11 12 i kompa och göra gropen i kolven lite konisk samt göra squish klumparna lite koniska. Jag jagar formen av ett pentrof f rum kan man säga. Ska sitta en gt3076 eller en hx40 och hoppas den inte spikar innan jag kommer upp i tryck som turbon är effektiv och helst 500 i maskin. Ska såklart göra så omfattande tester jag kommer på i bänken för att testa konceptet. Funkar det inte så börnar jah sönder den. Har massiva däck å sätta på så det ska nog bli en fin rökshow i så fall hehe

Kina h stakar, grovhonat, ingen toppackning, 2bar å sprit! Orginal 940 turbo grenrör kanske en sådan där peugot flärp i turbinhuset om jag får till de.

Körde en kompis b23 med manlig kompa å den spikade ljudligt när man gav den för mye gnista på e85! Så det finns gränser vad man kan göra på spriten. Den hade en bonnabygd b23 med elleman kam å gav, äh kommer inte ihåg jag lägger upp kurvan istället

Bild


Har inga direkta frågor utan vill ha lite feedback på mina idéer bara. Tänker sätta spjället före turbon, har redan skaffat ett fläskigt 102mm spjäll. Sedan blir det troligen ett insug med 50×1.5 eller vad nu biltemas 2tums rör är å pressade trattar in i det största plenumet jag kan få till. Å kronan på det hela en Luntec 700whp kam för 37mm tryckare ( eller vad han nu plockade i sitt experiment) Körde en sådan kam när jag hälsade på Ogge å så jäkla rart den svarade på laddtryck 3bar å 650 på naven som han senare justerade till 700navisar vid lägre tryck, 2.8bar? Du får gärna flika in vad du gjorde med maskin där Ogge! Den ska ner i din 940 iaf

_________________
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 06, 2019 9:50 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9392
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Jag vill tro pentroof design hör hemma med tumble flow, inte swirl.

_________________
///AMG
Sökes: V-force reedventil till kx500


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jun 06, 2019 11:34 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Inlägg: 1315
Ort: BjörnL Uddevalla
Bra poäng, det hade jag inte tänkt på. Ska försöka ta med det i beräkning när jag klurar vidare.

Kom på en grej till, det blir nog vvt på den också, har ju redan köpt ett fint servo till det.

Å så kom jag på projektnamnet: gödseltröskan. Perfekt namn på denna bastard till hopkok.

Men jag får försöka och ta varje del för sig på nåt sätt. Vill ju se lite hur grundmotorn går och sedan lägga på en dum ide i taget och kika i bänken vad som faktiskt händer

_________________
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons jun 12, 2019 9:55 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 6124
Ort: Lund
WRC kan ju köra max godkänt komp 12,5:a med restriktor.
Du är rätt på det när du inte kör paralella squisytor.
Ca 3 grader på kolvarna och 3 grader i förbränningsrummen.
Kolla bilder i soft heads tråden.

Bild

Erland


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010