Förbränningsrum på 8v rödblock

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Förbränningsrum på 8v rödblock

Inlägg av dundersmurfen »

Klurar på nästa maskin och hoppas den får lite livslängd och skaplig effektivitet. Tänker göra det korkade att köra runt 11 12 i kompa och göra gropen i kolven lite konisk samt göra squish klumparna lite koniska. Jag jagar formen av ett pentrof f rum kan man säga. Ska sitta en gt3076 eller en hx40 och hoppas den inte spikar innan jag kommer upp i tryck som turbon är effektiv och helst 500 i maskin. Ska såklart göra så omfattande tester jag kommer på i bänken för att testa konceptet. Funkar det inte så börnar jah sönder den. Har massiva däck å sätta på så det ska nog bli en fin rökshow i så fall hehe

Kina h stakar, grovhonat, ingen toppackning, 2bar å sprit! Orginal 940 turbo grenrör kanske en sådan där peugot flärp i turbinhuset om jag får till de.

Körde en kompis b23 med manlig kompa å den spikade ljudligt när man gav den för mye gnista på e85! Så det finns gränser vad man kan göra på spriten. Den hade en bonnabygd b23 med elleman kam å gav, äh kommer inte ihåg jag lägger upp kurvan istället

Bild


Har inga direkta frågor utan vill ha lite feedback på mina idéer bara. Tänker sätta spjället före turbon, har redan skaffat ett fläskigt 102mm spjäll. Sedan blir det troligen ett insug med 50×1.5 eller vad nu biltemas 2tums rör är å pressade trattar in i det största plenumet jag kan få till. Å kronan på det hela en Luntec 700whp kam för 37mm tryckare ( eller vad han nu plockade i sitt experiment) Körde en sådan kam när jag hälsade på Ogge å så jäkla rart den svarade på laddtryck 3bar å 650 på naven som han senare justerade till 700navisar vid lägre tryck, 2.8bar? Du får gärna flika in vad du gjorde med maskin där Ogge! Den ska ner i din 940 iaf
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10189
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Förbränningsrum på 8v rödblock

Inlägg av Kadett4wd »

Jag vill tro pentroof design hör hemma med tumble flow, inte swirl.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende
Inlägg: 1496
Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
Ort: BjörnL Uddevalla

Re: Förbränningsrum på 8v rödblock

Inlägg av dundersmurfen »

Bra poäng, det hade jag inte tänkt på. Ska försöka ta med det i beräkning när jag klurar vidare.

Kom på en grej till, det blir nog vvt på den också, har ju redan köpt ett fint servo till det.

Å så kom jag på projektnamnet: gödseltröskan. Perfekt namn på denna bastard till hopkok.

Men jag får försöka och ta varje del för sig på nåt sätt. Vill ju se lite hur grundmotorn går och sedan lägga på en dum ide i taget och kika i bänken vad som faktiskt händer
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Förbränningsrum på 8v rödblock

Inlägg av Erland Cox »

WRC kan ju köra max godkänt komp 12,5:a med restriktor.
Du är rätt på det när du inte kör paralella squisytor.
Ca 3 grader på kolvarna och 3 grader i förbränningsrummen.
Kolla bilder i soft heads tråden.

Bild

Erland
Skriv svar