Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons dec 11, 2019 9:56 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: tor sep 05, 2019 7:59 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg: 17
Kwirk skrev:
Kina stakar har haft dåligt material till bussningar ibland.
Jepp. De va osäkert vad det va för stakar i. Men det tyder på de mer och mer.

Oavsett så är jag ändå glad för att de va det och inget annat. Så i helgen ska de svarvas

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 05, 2019 2:54 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9533
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Mycket varv och lågt cylindertryck kan förkorta livet på lilländens bussning, i synnerhet på kinastakar.

_________________
///AMG
Sillyseason is back!
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 05, 2019 4:21 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg: 17
Kadett4wd skrev:
Mycket varv och lågt cylindertryck kan förkorta livet på lilländens bussning, i synnerhet på kinastakar.
Intressant! Under vilken cykel tänker du dig lågt cylindertryck?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor sep 05, 2019 5:22 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9533
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Överlag över alla cyklerna. men i ändlägena såklart.
Där kolven drar eller trycker hårt i staken då vikterna ska vända.

_________________
///AMG
Sillyseason is back!
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 06, 2019 6:31 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
Inlägg: 287
Ort: Torslanda
Kadett4wd skrev:
Mycket varv och lågt cylindertryck kan förkorta livet på lilländens bussning, i synnerhet på kinastakar.
menar du att mycket varv och högt cylindertryck skulle vara skonsammare för lilländan?

_________________
mvh! Jonathan Hall


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 06, 2019 10:12 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9533
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
yes. eller nä.. inte högt varv, men varvar man mycket så bör man ha lite tryck på grejerna.
Slammer är riktigt elakt, tryck håller ordning på grejerna.

Så lek med tanken, du har maxvrid vid 4500rpm(max tryck) och varvar maskin långt förbi peakeffekten, då börjar det slamra.

_________________
///AMG
Sillyseason is back!
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 06, 2019 10:38 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg: 17
Vet inte om det funkar, men ser ni bilden så ser ni vad det va som började klappra.. Bild

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre sep 06, 2019 10:38 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg: 17
Sen kan jag inte förstå hur det kan hända!!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 07, 2019 10:10 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Inlägg: 4844
Ort: Boden
Original kolvbult?

_________________
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 07, 2019 12:24 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg: 17
The skrev:
Original kolvbult?
Jupp

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 07, 2019 2:08 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9533
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
B Johansson skrev:
Sen kan jag inte förstå hur det kan hända!!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Det är väl skitenkelt, för hög stress!
Sen är det bara lista ut varför.

_________________
///AMG
Sillyseason is back!
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 07, 2019 2:25 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg: 17
Kadett4wd skrev:
B Johansson skrev:
Sen kan jag inte förstå hur det kan hända!!

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Det är väl skitenkelt, för hög stress!
Sen är det bara lista ut varför.
Nåt är de ju. Men i det här fallet då är de inte annorlunda än nån annans?


Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 07, 2019 2:25 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg: 17
Inget jättekonstigt egentligen Bild

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 07, 2019 4:08 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 244
Är bultarna FK/FT eller har du K bultar som kanske är klenare?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör sep 07, 2019 4:30 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån aug 26, 2019 11:59 am
Inlägg: 17
Kwirk skrev:
Är bultarna FK/FT eller har du K bultar som kanske är klenare?
Ser identisk ut som till B230F

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010