Garret G serie

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Tore Bjerke
För mycket laddtryck
Inlägg: 281
Blev medlem: ons feb 20, 2013 10:50 am

Garret G serie

Inlägg av Tore Bjerke »

Noen som har prøvd Garret G serie turbo? På papiret er det ekstrem kapasitet sett i forhold til størrelse. En G25-660 er ratet til 660 HK. På en "5449" turbo...
Blir det ikke høyt eksostrykk med den lille turbinen ?
Big Al
Forumsberoende
Inlägg: 1625
Blev medlem: sön maj 22, 2005 11:11 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Big Al »

-
Senast redigerad av Big Al den fre apr 02, 2021 12:40 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Baxman
För mycket laddtryck
Inlägg: 468
Blev medlem: ons dec 17, 2008 10:49 am
Ort: Norge

Re: Garret G serie

Inlägg av Baxman »

Tore Bjerke skrev:Noen som har prøvd Garret G serie turbo? På papiret er det ekstrem kapasitet sett i forhold til størrelse. En G25-660 er ratet til 660 HK. På en "5449" turbo...
Blir det ikke høyt eksostrykk med den lille turbinen ?
Jeg har fått flere henvendelser om disse turboene og fraråder dem til alle som er ute etter "flotte tall". Dette er en respons turbo serie så det hjelper å skryte opp maks effekt kapasiteten så folk kjöper så liten turbo som mulig for maks respons.

Garrett forutsetter at motorbyggeren er så dyktig at vedkommende klarer å realisere 11 hp pr. lb/min. luftflöde fra kompressor.
Vår erfaring her lokalt er ca. 8,5 hp pr. lb/min. når drivstoffet er pumpebensin og effekten måles på NAV.

Ser man til EFR7064 så er denne oppgitt til 56 lb/min. og maks 550 - 560 hp som vi mener er optimistisk. Med 11 hk pr. lb/min blir potensiale komiske 616 hp fra en 52 mm inducer.

Flere mappinger med EFR 7064 på forskjellige motorer og forskjellige oppsett viser at alt over 450 hp på pumpebensin målt på NAV er lite effektivt. Jeg anser derfor G25-660 til å väre en maks 550 hp NAV turbo.
Skriv svar