Wastegate

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
goliat8
För mycket laddtryck
Inlägg: 163
Blev medlem: fre jun 19, 2009 10:00 am

Wastegate

Inlägg av goliat8 »

Hur är kvallitén på wastegate kopior nuförtiden? sist jag hålla på med detta så minns jag att de flesta Kina kopiorna var skit.
Något som ändrat sig?
tex som denna

https://www.j-spec.se/motor/turbo/waste ... band-svart
Glenn Terneborg
Användarvisningsbild
thomass
För mycket laddtryck
Inlägg: 200
Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Ort: Härnösand

Wastegate

Inlägg av thomass »

Hej!

Har åkt med diverse kopior, sist med en 46mm som jag aldrig fick ordning på. Provade sedan den du länkade och den funkade prima utan att röra den överhuvudtaget. Kör med mottryck och den håller stadigt det laddtrycket jag vill ha. Verkar vara ett lotteri, och denna gången hade jag tur att den fungerade kanon. Dock beställd från Kina, men då fick man även T*al-loggan och allt Bild

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
goliat8
För mycket laddtryck
Inlägg: 163
Blev medlem: fre jun 19, 2009 10:00 am

Re: Wastegate

Inlägg av goliat8 »

okej låter bra.
jag satt och läste lite om biltemas wastegate och den verkar fungera hyfsat också.

Den ska användas på en skoter så den kommer inte att brukas alltför ofta. dock så måste den ju fylla funktionen oavsett :)
Glenn Terneborg
Användarvisningsbild
thomass
För mycket laddtryck
Inlägg: 200
Blev medlem: mån jun 05, 2017 6:58 am
Ort: Härnösand

Re: Wastegate

Inlägg av thomass »

Okej! Ja, ska den sitta på en skoter så är ju storleken på Tial-kopian svår att slå


Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Thomas Sörensen
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Re: Wastegate

Inlägg av Ersviken »

Problemet med just tial kopian är nog att det inte är en utan en uppsjö olika, har sett någon med dåligt membran och på vissa är gängorna till huset för membranen dåliga.
Så mitt råd om du köper en är att kolla detta innan den monteras. (Man blir ju bara less om det strular när man väl ska köra).
goliat8
För mycket laddtryck
Inlägg: 163
Blev medlem: fre jun 19, 2009 10:00 am

Re: Wastegate

Inlägg av goliat8 »

tack för tipset.
Jag har tänkt att demontera wg´n för att säkerställa att allt är okej innan den används
Glenn Terneborg
Skriv svar