Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor maj 28, 2020 9:34 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: V cam setting
InläggPostat: sön mar 08, 2020 8:05 am 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 19, 2016 9:43 am
Inlägg: 20
Ort: Lithuania
Hi :wink:
Maybe someone know on what Lift @ tdc V cam works good ? :roll:
with stock cam gear it sits about 1mm lift at tdc on Intake,when instaled cam gear and found what if you want to open IN and EX the same max lift it gets ~1,25mm for both lobes.
i want a better effect at higer RPM, engine spins to 7000 with no problem. will charge to 1.8-2 bar at top
my combination is
B230F with stock pistons
531 ported head/chambers, stock valves
double valve springs
pulse split ex manifold
K27 (aha s200g) turbo 54/58 with 11cm housing
CR 9:1
oring head gasket 1.5mm
V comb
custom intake manifold
e85
Maxxecu Race

last year with A cam and stock head made 330hp @ 5151-6400rpm and 475nm @ 4000-5000rpm with 1.45bar
maybe you know where V comb should peek in rpm ?

_________________
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010