Kan man köra med iv ytterfjädern i en enkelvanos topp utan att byta retainers och är de värt att byta.
///Zemrén
M50 IV ytterfjäder i M50 enkelvanos
M50 IV ytterfjäder i M50 enkelvanos
BMW e28 -83
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
BMW 320d M-Sport Touring -07
(Oo=00=oO)
Re: M50 IV ytterfjäder i M50 enkelvanos
Du måste ha retainer från S50B32, alternativt M60 (tror det är från M60 icke-VANOS).
Glöm inte ta med undre ventilfjäderbrickor från IV.
VANOS-topparna med laddtryck och varva mer än 6000 varv kan gå lite hur som helst, i många fall blir det ventilflyt men kan fungera bra upp till minst 1 bar och 6500 rpm.
Byt till lyftare från M54, dom är mycket lättare så kan ju vara ett enkelt första steg.
Glöm inte ta med undre ventilfjäderbrickor från IV.
VANOS-topparna med laddtryck och varva mer än 6000 varv kan gå lite hur som helst, i många fall blir det ventilflyt men kan fungera bra upp till minst 1 bar och 6500 rpm.
Byt till lyftare från M54, dom är mycket lättare så kan ju vara ett enkelt första steg.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.