Skruvkompressor
Skruvkompressor
Kollat lite efter en Skruvkompressor. Hittat nåra jaguar och Eaton kompressorer men då är problemet så att utgången är inte igenom tryckrör utan man måste ha adapterplatta. Det blir lite klurigt på motorn med dellorto förgasare.Kom på idag att det blir roligare med kompressor änn turbo Vilka Skruvkompressorer är det tryckrörsutgång på? Nåra andra tipps kanske:-)
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Köp en vortech kompressor. Dessa är iof något som kallas blower. En turbokompressor som drivs av ett växelhus istället för avgaserna. Verkningsgraden är överlägsen skruvkompressorer som tex eaton kompressorn.
http://www.vortechsuperchargers.com/products/units/
http://www.vortechsuperchargers.com/products/units/
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Där har vi prylarna jag söker En kompressor ifrån en Corrado tänkte jag på men då vet jag inte hur många pållar en sådan flödar för. Skulle ha haft nånting som klarar av 400 eller ca 300 iaf till en början. Undra hur lätt man får tag på en VORTECH SUPERCHARGER beggad för rätt peng då. Om det går överhuvudtaget. Hade tänkt mig nått för ca 5000:- Blir nog svårt.
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
G-laddern klarar inte så mycket flöde heller. Det finns större men dom kostar och då är det bättre att köpa vortech eftersom dom är bättre.
Du kanske kan köra med 2st G-ladder. Men neee jobbigt inte värt besväret.
Du kanske kan köra med 2st G-ladder. Men neee jobbigt inte värt besväret.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
för 5000kr får du knappt remen och rem skivorna. blanda inte i hop roots kompressorer 40% verknings grad med en äkta skruv kompressor typ lysholm ca 80% verknings grad (turbo 75%). G-ladern är inget att ha! nackdelen med en typ prochader eller vorchester remturbo är att man har lågt laddtryck på lågt-mellan varv och högt på höga varv. ( tipps! kör med turbo billigt och bra)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/