Driddler skrev:Lenco känns nog inte som ett alternativ för min del
Men ska Tremcon vara den starkaste "VANLIGA" lådan?
(Tremec)Nä, det tror jag inte men i förhållande till pris kanske...
Beg T56:or och tko 600 finns det gått om i USA till bra pris,vad gäller T56 tror jag att det är -03 och nyare som är dom starkaste, men dom är tunga nästan 60kg.
På denna länken som kanske har varit uppe förut finns lite olika lådor specade:(1lb/ft=1,35582Nm)
Driddler skrev:Lenco känns nog inte som ett alternativ för min del
Men ska Tremcon vara den starkaste "VANLIGA" lådan?
(Tremec)Nä, det tror jag inte men i förhållande till pris kanske...
Beg T56:or och tko 600 finns det gått om i USA till bra pris,vad gäller T56 tror jag att det är -03 och nyare som är dom starkaste, men dom är tunga nästan 60kg.
På denna länken som kanske har varit uppe förut finns lite olika lådor specade:(1lb/ft=1,35582Nm)
Blir nog att köpa en tko 600RR, verkar ju vara det vettigaste alternativet om man vill köra lite på gatan också utan Peltor kåpor och öm högerarm! Hittar då ingen vanlig drevlåda som ska klara mer effekt, så man får väll ta det lite försiktigt då man ska köra stripp. Känns som en kompromiss men vad ska man göra? Ska ju tåla 50ftp mer än en viperlåda och kostar ju ny som en beg ev spöad viperlåda+ att den har betydligt smidigare mått!
Jeg har montert en Tremec TKO 600 I min 245 og etter min mening er den girkassa som skapt for volvo 240, den passer rett inn i tunellen og girstanga kommer midt i hullet der den sitter orginalt og den girkassa skal jo tåle en del. Har kjørt med den ca 1mnd nå og jeg syns den fungerer perfekt til midt bruk. Kjørte med volvo sin m 46 og der rensket jeg 3giret på gass pådrag.
Erlend Sanden skrev:Jeg har montert en Tremec TKO 600 I min 245 og etter min mening er den girkassa som skapt for volvo 240, den passer rett inn i tunellen og girstanga kommer midt i hullet der den sitter orginalt og den girkassa skal jo tåle en del. Har kjørt med den ca 1mnd nå og jeg syns den fungerer perfekt til midt bruk. Kjørte med volvo sin m 46 og der rensket jeg 3giret på gass pådrag.
Ok det låter ju bra! Får hoppas att den tål min motor också för det lutar åt en sån så snart ekonomin tillåter!
Har även hittat MMR ett företag som förstärker tko500 och 600 genom att härda drev och axlar. Dom ska hålla 750 och 900hp för överkomligt pris! http://www.modularmustangracing.com/
Har även börjat kika lite mer på Viper t56 efter tips från JP i Umeå som säger att dom ska vara biffiga men vi får se vad det blir.
Christian L skrev:Har även hittat MMR ett företag som förstärker tko500 och 600 genom att härda drev och axlar. Dom ska hålla 750 och 900hp för överkomligt pris! http://www.modularmustangracing.com/
Har även börjat kika lite mer på Viper t56 efter tips från JP i Umeå som säger att dom ska vara biffiga men vi får se vad det blir.
kom bara ihåg att det är vridet i motorn som är parametern att hålla koll på då man snackar hålbarhet i lådor och koppligar och att en turbo 350 ger ca 1400nm/1.4bar.
laddtrycket är fienden för lådan, trimma motorn mycke och ladda lite med en stor turbo då har du en liten chans att få det att hålla iallafall
Tycker det verkar som dom hänger på TKO600-lådorna efter dom flesta stora big-blockarna.
Det lilla jag körde med min låda, så tycker jag det verkar som det mest prisvärda alternativet. Och som sagt, dom passar fint i en gammal volvo utan för mkt modifikationer
Det håller säkerligen för en hel del mer än spec. också, vad är BMW-lådorna som folk plågar skiten ur specade för?
jag måste göra ett tillägg, Vikten på bilen spelar väldigt stor roll lamellens tyngd slitage å värme i lådan, jue lättare lamell man kan ha jue bättre,
jag har mindre problem med lådor sen jag lättade bilen 250kg och gjorde mer plats runt lådan , den blev mindre varm efter ett långlopp
lådorna jag körde med var Volvos M90 lådor och T5 motorer och b23-230
Har svårt att välja låda till min e28:a, så jag hoppas på några tips.
Bilen är en e28 med överladdad m88/3 motor. effekt och vrid 1000+
Kommer att köra stripp men jag vill att det ska gå att ta en sväng på landsvägen/banan också..
Vill dock inte ha en handikapp låda...
Har tittat lite på g-force g101 lådan
M88/3_TIC skrev:Har svårt att välja låda till min e28:a, så jag hoppas på några tips.
Bilen är en e28 med överladdad m88/3 motor. effekt och vrid 1000+
Kommer att köra stripp men jag vill att det ska gå att ta en sväng på landsvägen/banan också..
Vill dock inte ha en handikapp låda...
Har tittat lite på g-force g101 lådan
länk till den?
jerco värkar ha hållbara och prisvärda lådor till de flesta ändamål annars.
M88/3_TIC skrev:Har svårt att välja låda till min e28:a, så jag hoppas på några tips.
Bilen är en e28 med överladdad m88/3 motor. effekt och vrid 1000+
Kommer att köra stripp men jag vill att det ska gå att ta en sväng på landsvägen/banan också..
Vill dock inte ha en handikapp låda...
Har tittat lite på g-force g101 lådan
länk till den?
jerco verkar ha hållbara och prisvärda lådor till de flesta ändamål annars.
Gammal tråd som kanske inte borde lyftas då man läst Hela tråden med
diverse gott och ont om M400 lådan..Nu ska man åka och handla en sån låda imorgon ganska billigt o undrar fall de är nån som kan kolla upp en sån låda skaplit billigt o byta till koniska lager eller var de nu var man skulle göra med dom Eller kanske skicka bilder in på den här tråden om nån fin Guide om lådan i sej med lite bilder på olika
procedurer för o syna "Förstärka" lådan