Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån sep 25, 2017 10:41 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 137 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 05, 2009 7:57 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån sep 20, 2004 4:36 pm
Inlägg: 309
Ort: Röbäck
Har åkt med Jerico DR-4, 10 splines "TopLoader" och V-gate ett par säsonger, fungera väldigt bra i tung bil och mycket vrid.
Använde den tillsammans med McLeod slirkoppling.
Kan till och med fungera på gatan, men det är inget för den ovane vid nedväxling å absolut ingetför den som vill åka bana, då får man behålla H-mönstret.

_________________
/JP

SIMPSON -The Leader in Motorsports Safety
Simpson Shop
Viper Shop


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 09, 2009 9:05 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån okt 23, 2006 5:35 pm
Inlägg: 28
Ort: rælingen, norge
Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....

_________________
64 American
366,11.1 komp,edelbrock rpm toppar mm.
AMC 208,5cuin turbo V8 prosjekt .
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 09, 2009 11:56 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Inlägg: 519
Ort: Piteå
JoakimR skrev:
Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....


jo nog har man sett dessa men med en prislapp på ca $6000 + kopplingskåpa så blir det lite väl dyrt :thumbdown:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 09, 2009 3:36 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: mån okt 23, 2006 5:35 pm
Inlägg: 28
Ort: rælingen, norge
Christian L skrev:
JoakimR skrev:
Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....


jo nog har man sett dessa men med en prislapp på ca $6000 + kopplingskåpa så blir det lite väl dyrt :thumbdown:


Såg just nu att man kan bygge to viper spec t56 för prisen av en tranzilla :doh:
Gforce har 9310 drevsats til t56 men folk har vistnok hatt mycket problem med dom.
http://www.ls1tech.com/forums/manual-transmission/1024910-tranzilla-t56-2.html

_________________
64 American
366,11.1 komp,edelbrock rpm toppar mm.
AMC 208,5cuin turbo V8 prosjekt .
81 Yamaha RS100 med 200cc Blaster motor


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 09, 2009 12:37 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons jun 11, 2008 6:49 pm
Inlägg: 56
Ort: Piteå
Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.

Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än :)

Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 01, 2010 8:42 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jan 26, 2006 8:45 pm
Inlägg: 267
Ort: västerås
jadde skrev:
Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.

Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än :)

Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.


Är de m5 e39 lådan?

_________________
Nissan 200sx s13
-------------------------
Mitt Projekt
-------------------------
Västmanlands Palltjänst | J-spec.se | Pbz.se | Jocke Mellberg | kungsarabildemo.se | Bakaxel.se


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 09, 2010 9:43 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Inlägg: 406
Ort: Stockholm/Norrort
Mobne skrev:
jadde skrev:
Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.

Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än :)

Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.


Är de m5 e39 lådan?


280 sitter på s38 i e34 :) dock verkar dessa lådor gå som smör i solsken..
Jag sprängde en 265a totalt i fredags natt på 570whp, och ska bygga 750whp s38 så lär behöva elak låda!

Supra låtan verkar nice men svindyr... :thumbdown:

_________________
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Bilder på nya lådan.
InläggPostat: lör jun 26, 2010 9:45 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jun 18, 2008 6:29 pm
Inlägg: 150
Ort: Kvidinge Skåne
När jag fick min nya växellåda. =)

Bild
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 29, 2010 12:48 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor nov 23, 2006 12:20 pm
Inlägg: 196
Ort: ljungby
t-t-tr-tr-transmissionsPORR :hihi:

_________________
learning by trail and error


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 25, 2010 10:43 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
Inlägg: 29
Ort: örsjö
Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?

Tacksam för svar :)
//jonathan

_________________
Jonathan Berglund

"Power Is Nothing, Without Control.."


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 27, 2010 1:06 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tor jun 24, 2010 3:40 pm
Inlägg: 22
Ort: jönköping
JonathanBerglund skrev:
Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?

Tacksam för svar :)
//jonathan
har med intresse läst era frågor o svar om växellådornas hållbarhet olika ideer mm bara en tanke är det ingen som kollat växellådornas hållbarhet o modeller från lätta lastbissidan typ iveco sprinter o dyl. bara en tanke där kan man säkert hitta en låda för en sportstyver som garanterat tål höga effektuttag


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jul 27, 2010 9:02 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: fre jun 05, 2009 8:55 pm
Inlägg: 29
Ort: örsjö
mikael skrev:
JonathanBerglund skrev:
Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?

Tacksam för svar :)
//jonathan
har med intresse läst era frågor o svar om växellådornas hållbarhet olika ideer mm bara en tanke är det ingen som kollat växellådornas hållbarhet o modeller från lätta lastbissidan typ iveco sprinter o dyl. bara en tanke där kan man säkert hitta en låda för en sportstyver som garanterat tål höga effektuttag


problemet jag kan tänka mig är väl att växellägena kanske är lite "konstiga" på dem.. men allt går ju att lösa :)

_________________
Jonathan Berglund

"Power Is Nothing, Without Control.."


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 14, 2010 9:19 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tor mar 27, 2008 7:56 am
Inlägg: 268
Ort: Uppsala
ingen som kör med bmw e39 m5 v8 lådan 6vxl som heter s6s 420g ? folk påstår att det är samma låda som supra o dom verkar ju fungera bra då dom åker med 1000?
axeln är stor o grov splinsad, går det att få tag i lamellet??


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 14, 2010 11:58 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
Inlägg: 432
Ort: Kalix
skogis skrev:
ingen som kör med bmw e39 m5 v8 lådan 6vxl som heter s6s 420g ? folk påstår att det är samma låda som supra o dom verkar ju fungera bra då dom åker med 1000?
axeln är stor o grov splinsad, går det att få tag i lamellet??


Samma låda sitter även på M3 E36 3,2 och har då smala axeln.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 19, 2010 8:29 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons apr 19, 2006 5:13 pm
Inlägg: 668
Ort: västerås
http://www.jeffcoperformance.com/

_________________
Magnus Helin 0707816992


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 137 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010