pzn skrev:Toyota Supra MK3 har en låda som heter r154 som ska palla en del effekt men har ingen säkert uppgift på hur mycket?
Kostar runt 4000:- och uppåt på skrotar antagligen billigare privat.
En klar fördel med denna låda är att den har lös sprängkåpa!
är det en sån du hadde till din 240?
det är från den gamlare kantigare supran eller? vilka år fans den ungefär? satt det samma på turbo och sug bilarna?
Japp det är den jag har till min bil och den sitter på 3.0l turbomotorn som heter 7MGTE. Men tydligen såldes det bara turbo Supror i sverige mellan 87-92?
Spindelbygge på G
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
PPF Andreas Arthursson kör med en låda från nyare Camaro (T56), verkar hålla bra. Kostar från ca 11-12000 har jag sett på blocket. Han har väl iaf kör 9.?? sek 248? på klistrat med den.
Nån som bytt till koniska lager i en M400? Ska det vara några speciella eller funkar det med vanliga koniska rulllager??
Läste i på nått ställe att på en M45 kunde man göra en fuling och borra och gänga ett m8 hål i botten på lådan, och dra i en bult med mässing topp ett par tiondelar från axeln för att förhindra flex..
Nått som stämmer?
Om det gör det borde det väl gå på m400an också eller vad ger sig först i dom och varför?