Sida 8 av 10

Postat: sön apr 05, 2009 7:57 pm
av jp
Har åkt med Jerico DR-4, 10 splines "TopLoader" och V-gate ett par säsonger, fungera väldigt bra i tung bil och mycket vrid.
Använde den tillsammans med McLeod slirkoppling.
Kan till och med fungera på gatan, men det är inget för den ovane vid nedväxling å absolut ingetför den som vill åka bana, då får man behålla H-mönstret.

Postat: sön aug 09, 2009 9:05 am
av JoakimR
Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....

Postat: sön aug 09, 2009 11:56 am
av Christian L
JoakimR skrev:Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....
jo nog har man sett dessa men med en prislapp på ca $6000 + kopplingskåpa så blir det lite väl dyrt :thumbdown:

Postat: sön aug 09, 2009 3:36 pm
av JoakimR
Christian L skrev:
JoakimR skrev:Den her er vel et alternativ til v8+turbo folket:http://www.rsgear.com/transzilla.asp
1200hk/1000ft/lbs....
jo nog har man sett dessa men med en prislapp på ca $6000 + kopplingskåpa så blir det lite väl dyrt :thumbdown:
Såg just nu att man kan bygge to viper spec t56 för prisen av en tranzilla :doh:
Gforce har 9310 drevsats til t56 men folk har vistnok hatt mycket problem med dom.
http://www.ls1tech.com/forums/manual-tr ... t56-2.html

Postat: fre okt 09, 2009 12:37 am
av jadde
Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.

Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än :)

Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.

Postat: tis jun 01, 2010 8:42 pm
av Mobne
jadde skrev:Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.

Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än :)

Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.
Är de m5 e39 lådan?

Postat: ons jun 09, 2010 9:43 pm
av Pimplaren
Mobne skrev:
jadde skrev:Jag kör me M5ans Getdrag 280 låda.

Sidesteppad koppling med 765 tryckplatta, 4pucksinter å en 60foot tid på 1.60.
Varit med om helt sinnessjuka däckstuds, den håller fint än :)

Har inte bänkat bilen men uppskattad hk är runt 500 i motorn iaf.
Är de m5 e39 lådan?
280 sitter på s38 i e34 :) dock verkar dessa lådor gå som smör i solsken..
Jag sprängde en 265a totalt i fredags natt på 570whp, och ska bygga 750whp s38 så lär behöva elak låda!

Supra låtan verkar nice men svindyr... :thumbdown:

Bilder på nya lådan.

Postat: lör jun 26, 2010 9:45 pm
av TurboRickard
När jag fick min nya växellåda. =)

Bild
Bild

Postat: tis jun 29, 2010 12:48 am
av lille-skutt
t-t-tr-tr-transmissionsPORR :hihi:

Postat: sön jul 25, 2010 10:43 pm
av JonathanBerglund
Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?

Tacksam för svar :)
//jonathan

uppfinnarnas tid är inte förbi

Postat: tis jul 27, 2010 1:06 am
av mikael
JonathanBerglund skrev:Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?

Tacksam för svar :)
//jonathan
har med intresse läst era frågor o svar om växellådornas hållbarhet olika ideer mm bara en tanke är det ingen som kollat växellådornas hållbarhet o modeller från lätta lastbissidan typ iveco sprinter o dyl. bara en tanke där kan man säkert hitta en låda för en sportstyver som garanterat tål höga effektuttag

Re: uppfinnarnas tid är inte förbi

Postat: tis jul 27, 2010 9:02 am
av JonathanBerglund
mikael skrev:
JonathanBerglund skrev:Någon som vet hur mycket vrid en M40 låda pallar?
Och vad kan man göra för att förstärka den?
plocka syncringar ska jag göra, kanske även filar bort varannan kugg så det blir en "crash box", funkar det bra? jag menar, gör det mycket nytta jämfört med att bara plocka bort syncringarna?

Tacksam för svar :)
//jonathan
har med intresse läst era frågor o svar om växellådornas hållbarhet olika ideer mm bara en tanke är det ingen som kollat växellådornas hållbarhet o modeller från lätta lastbissidan typ iveco sprinter o dyl. bara en tanke där kan man säkert hitta en låda för en sportstyver som garanterat tål höga effektuttag
problemet jag kan tänka mig är väl att växellägena kanske är lite "konstiga" på dem.. men allt går ju att lösa :)

Postat: lör aug 14, 2010 9:19 am
av skogis
ingen som kör med bmw e39 m5 v8 lådan 6vxl som heter s6s 420g ? folk påstår att det är samma låda som supra o dom verkar ju fungera bra då dom åker med 1000?
axeln är stor o grov splinsad, går det att få tag i lamellet??

Postat: lör aug 14, 2010 11:58 am
av Niklas Sandström
skogis skrev:ingen som kör med bmw e39 m5 v8 lådan 6vxl som heter s6s 420g ? folk påstår att det är samma låda som supra o dom verkar ju fungera bra då dom åker med 1000?
axeln är stor o grov splinsad, går det att få tag i lamellet??
Samma låda sitter även på M3 E36 3,2 och har då smala axeln.

Postat: tor aug 19, 2010 8:29 pm
av mh