Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån sep 24, 2018 11:12 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: RAC tryckplatta
InläggPostat: tis jun 01, 2004 8:34 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons mar 17, 2004 10:04 am
Inlägg: 13
Är det nån som vet hur många NM en RAC tryckplatta, med 215mm förstärkt lamell från bil o trans, håller för?

Tacksam för svar.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 03, 2004 6:37 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2165
Ort: yttertavle/umeå
ca 450nm


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 03, 2004 8:08 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons mar 17, 2004 10:04 am
Inlägg: 13
Hej,

Hann få svar på tpc innan, dock ett helt annat sådant

http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=45557

jejr hade ju kollat i nån R-sport katalog från 79 så det kanske är nån bra gammal variant av tryckplattan =)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 04, 2004 5:55 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2165
Ort: yttertavle/umeå
jag vet bara vad min klarar, max 1.4 laddtryck på 2liter volym
max vrid ca 4500-5000rpm ca300hp. har funkat bra tills jag fick oljedimma på lamellen.då slutade den frikoppla efer 2 repor,
har en organisk lamell men med asbest.tryckplattan har 900kg
tryck mot lamellen vid rätt inspmått (hydraulvåg)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 05, 2004 12:07 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons mar 17, 2004 10:04 am
Inlägg: 13
Ok, är den bara att montera eller ska den schimsas på nåt vis?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 05, 2004 1:37 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Inlägg: 2165
Ort: yttertavle/umeå
man bör kolla maxtryck .bara 1mm fel inspänning (särskilt om man klämmer in för mycket) kan minska inpänningstrycket med typ 200kg.
prova plattan i pelarborr då känner man och kan mäta med skjutmått
vart den är kraftigast,tryck på anläggningsytan för lamellen och lägg nåra klossar under själva chassiet, man ska inte trycka på armarna där urtrampningslagret trycker. har kollat i nåra gamla papper och jag tror dom lägre siffrorna du fick var på en F/S koppling som kallas eller kallades rally/gata eller nåt sånt. min och dom jag provtryckt av RAC plattorna är köpta av Volvo så dom borde vara rätt.dom är av märket Borg-Beck. har tyvärr inte skrivigt upp nummer på nåra tryckplattor (dumt!)

Fredde.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 06, 2004 12:16 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons mar 17, 2004 10:04 am
Inlägg: 13
Tackar för svar, får försöka leta upp nån som har våg som klarar detta. Även min platta var av märket Borg-Beck.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010