M40 låddda?

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

M40 låddda?

Inlägg av mswd »

m40 klarar den bara 150hk?!! tyckte ja läste de nånstans ... de låter lite .. tänkte använda en sån låda i min 144 som ska ligga runt 170-200hk .. kommer den vika sejj direkt då eller? :roll:
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

Re: M40 låddda?

Inlägg av mswd »

Ingen som vet? :-D
Norman
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: sön jun 13, 2004 6:04 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Norman »

Jag har kört med en liknande anläggning och första lådan (m40) höll ganska länge men jag fick byta 3-4 lådor med ibland bara någon kilometers mellanrum. Ska du köra m40 så får du vara beredd att byta låda när motorn börjar fungera som den ska.
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

Inlägg av mswd »

Norman skrev:Jag har kört med en liknande anläggning och första lådan (m40) höll ganska länge men jag fick byta 3-4 lådor med ibland bara någon kilometers mellanrum. Ska du köra m40 så får du vara beredd att byta låda när motorn börjar fungera som den ska.
hehe okej .. lät roligt tur de går fort å byta dom ... får nog börja med m40 sen byta till nån annan när man får tid, lust, pengar å en motor som går :-)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

-75 240 B20 M40 håller betydligt mycke bättre, prova en sådan.
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

nu har jag isåfall lärt mig nåt nytt!! vad är det för skillnad på -75:ans m40 och en gammal då?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Lät inte så där jättelätt att hitta en sån låda.. Bättre att ta en M45 istället?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

Inlägg av mswd »

m40 från -75 .. då får man gräva fram en sån ... skulle va bättre med en m40 så ja slipper bygga om så myche =) ... har bara helgerna på mej så de e knapert hehe
Norman
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: sön jun 13, 2004 6:04 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Norman »

Hej igen, jag provade även att köra med m40 -75 som ryktades vara stadigare, ingen skillnad. Ingen positiv iallafall. Men ska man nu veta vad man pratar om så måste man nog kontrollera skicket och vara lite seriös med oljor osv. Det fanns ingen tid eller lust för det då, ivrigt montera den nya vxl-lådan, utgången kanske hade varit en annan.
Roni
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:42 am
Ort: Piteå

Inlägg av Roni »

sätt in en m45:a istället. (om det nu finns nån sprängkåpa som passar)
jag antar du kör B20.
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

Inlägg av mswd »

Roni skrev:sätt in en m45:a istället. (om det nu finns nån sprängkåpa som passar)
jag antar du kör B20.
Jepp jag kör b20 ... men isåfall får man alltså köra med en sne lådå ifall man inte vill kapa sönt golvet?
Nitrolarse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm

Inlägg av Nitrolarse »

det borde funka om du täåstar med en 240 spränkåpa från runt 75 å en m40 låda har hört på forumet att det skall gå / nitrolarse
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jonas sanströms (zeke varj) amazon hadde m40 i ett tidigt stadie med b21ft t3, han knäckte 3 gamla M40 på nåra veckor sen monterade han en 240 m40 som höll resten av sesongen utan problem. även rudolfson här i sävar kör nu med en 240 M40 som jag donerade efter ett ras. man kan se på huset att det är en helt annan gjutning men vad som skiljer invändigt vet jag ej.
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

ska kollas upp då vi har en m40 -75 liggandes.. ;)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
c_wester
För mycket laddtryck
Inlägg: 172
Blev medlem: mån jan 05, 2004 3:44 pm

Inlägg av c_wester »

Enligt Lundin så finnes vissa b20 med m400 i tidiga 240 sammma karl säger att dom påminner om Chevas m22 som satt på ls7 och ls6:orna....
Skriv svar