m400
- koenvbr
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 291
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
- Ort: Aarschot (Belgien)
m400
On amazon forum I've read once that this gearbox is probably the strongest maded by volvo. Some chevy box used the same internals, is this true? Are there any numbers of the maximum torque the m400 could hold?
//Koen
//Koen
It can be found in the 164 and P1800 and supposedly it has been good for 650 hp in a "TTR Racing" car (J. Lundin). I don't know how much torque, what kind of clutch, etc.. was involved. You should get away with 500 Nm if the above is true (which is a lot more than the M40).
/Mattias
/Mattias
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
M400 is a really good gearbox, i have one i'n my 164 (263hk 340nm) and it sure likes quick gear shiftings and a lot of abuse
The best with this old volvo gearboxes (M40 M45 M400) is that when they are used really hard for a while they actually get better, when the sync-rings are almost worn out you can switch gears really really fast, almost like a dogring gearbox.
The best with this old volvo gearboxes (M40 M45 M400) is that when they are used really hard for a while they actually get better, when the sync-rings are almost worn out you can switch gears really really fast, almost like a dogring gearbox.
off-topic
det här är totalt off-topic, men ändå. dannej: du nämner att din B30 har 263hkr. talade på vallåkra med en kille som trimmat en B20 till 250hkr och han sade att han även byggt en B30 som om jag minns rätt hade just 263hkr, råkar det vara fråga om samma motor? den motorn hade en KG6 kam.
on-topic. it's quite hard to attach the M400 to the four cylinder engines, it involves aluminium welding and some kind of fixture. the fixture i used consisted of a 50mm shaft and some suitable lathed rings.
on-topic. it's quite hard to attach the M400 to the four cylinder engines, it involves aluminium welding and some kind of fixture. the fixture i used consisted of a 50mm shaft and some suitable lathed rings.
Re: off-topic
Om denna person heter Stefan Lindqvist och sålde grejer på "Swap-meet" så stämmer det alldeles utmärkt.Finnsebbe skrev:det här är totalt off-topic, men ändå. dannej: du nämner att din B30 har 263hkr. talade på vallåkra med en kille som trimmat en B20 till 250hkr och han sade att han även byggt en B30 som om jag minns rätt hade just 263hkr, råkar det vara fråga om samma motor? den motorn hade en KG6 kam.
on-topic. it's quite hard to attach the M400 to the four cylinder engines, it involves aluminium welding and some kind of fixture. the fixture i used consisted of a 50mm shaft and some suitable lathed rings.
B20:n sitter i hans gröna amazon som brukar synas på emmaboda i bakhjulsdrift utan överladd, som kör låga 13 tiden.
- koenvbr
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 291
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
- Ort: Aarschot (Belgien)
wow, 6 replies
Thanks
I did a test a while ago for welding a suitable spränkapa, the axle fits into the clutch disc. I must do a test with the clutch fork and releasebearing now. I stumbled uppon a getrag 280 for 450 euros, I do have to replace the rear shaft seal. So thats why the questions, stay with the m400 and use the money for some other "options"
Thanks
I did a test a while ago for welding a suitable spränkapa, the axle fits into the clutch disc. I must do a test with the clutch fork and releasebearing now. I stumbled uppon a getrag 280 for 450 euros, I do have to replace the rear shaft seal. So thats why the questions, stay with the m400 and use the money for some other "options"
Re: off-topic
Jag tror att det är samma person. Han sålde grejer. En kompis till mig köpte en B20 topp, byggd för turbobruk. Den såg mycket, mycket välgjord ut! Kompisen flödestestade sedermera toppen och avgasflödet speciellt lär varit synnerligen bra. Denna Stefan verkar vara mycket skicklig, förbränningsrummen och avgaskanalerna såg ut som om de var frästa med maskin, alltså inte med turbinslip, vet inte hur han gjort dem.dannej skrev:Om denna person heter Stefan Lindqvist och sålde grejer på "Swap-meet" så stämmer det alldeles utmärkt.
B20:n sitter i hans gröna amazon som brukar synas på emmaboda i bakhjulsdrift utan överladd, som kör låga 13 tiden.
Kan du berätta lite mera specifikationer på din B30? Borrning? Kolvar? Hurdan blir B30:ans karaktär med KG6 kammen?
Off Topic: Denne Stefan Lindkvist hänger på Amazonklubbens forum
On topic:
There was such a B20-M400 "sprängkåpa" for-sale on the Swedish 140-club's sale-site this spring...
There might be possible to still buy new ingoing axles for M400 so that is possible to use normal B20-M40 clutches (=the ingoing axles used on P1800), I've bought such a one new...
On topic:
There was such a B20-M400 "sprängkåpa" for-sale on the Swedish 140-club's sale-site this spring...
There might be possible to still buy new ingoing axles for M400 so that is possible to use normal B20-M40 clutches (=the ingoing axles used on P1800), I've bought such a one new...