Tja nu har diffen pajjat på min 320 (325). det är ju ba lilla diffen på den nu, så jag tänker skaffa en 325 diff den stora....jag tänkte kolla om den passar rakt av eller om jag måste byta några det hela 325 bak vagnen.
Nån som vet ?
MVH Samme
Bmw Diff
Kolla in det här:
http://members.v3space.com/tino335/foto ... f00097.htm
Om jag förstått det rätt så är det nog en 4.10:1 du har haft. Korta växlar och höga varv blir det.. vad hade du för motorvarv på 5:an i 90/110 ?
Jag har det i min iX, det är lite väl högt varvtal för att vara ekonomiskt.. men å andra sidan är det ingen Autobahn-bil heller
Om du ska byta till en större E30 325/M3/iX-klump så passar inte medbringarna mot drivaxlarna och då måste du byta drivaxlarna för medbringarna från din lilla klump passar inte den större E30-klumpen.
Det finns en hel del skrivet i den här tråden på AutoPower:
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=64453
Är du ute efter en klump med lamelldiff eller ska du svetsa en vanlig öppen diff?
Du skulle kunna kika förbi där jag mekar i Sävar och skruva loss klumpen från min 728 och kika lite, kan du använda klumpen får du den billigt. Vet ej utväxling eller om den passar speciellt bra.. Bäst vore nog om du hittade en bakvagn från en 325:a.
/Mattias
http://members.v3space.com/tino335/foto ... f00097.htm
Om jag förstått det rätt så är det nog en 4.10:1 du har haft. Korta växlar och höga varv blir det.. vad hade du för motorvarv på 5:an i 90/110 ?
Jag har det i min iX, det är lite väl högt varvtal för att vara ekonomiskt.. men å andra sidan är det ingen Autobahn-bil heller
Om du ska byta till en större E30 325/M3/iX-klump så passar inte medbringarna mot drivaxlarna och då måste du byta drivaxlarna för medbringarna från din lilla klump passar inte den större E30-klumpen.
Det finns en hel del skrivet i den här tråden på AutoPower:
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=64453
Är du ute efter en klump med lamelldiff eller ska du svetsa en vanlig öppen diff?
Du skulle kunna kika förbi där jag mekar i Sävar och skruva loss klumpen från min 728 och kika lite, kan du använda klumpen får du den billigt. Vet ej utväxling eller om den passar speciellt bra.. Bäst vore nog om du hittade en bakvagn från en 325:a.
/Mattias
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Far och prata med Peter (gul BMW), han vet nog. Han har också kanske någon diff till salu.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/