Vilken låda? Vilket jobb?
Vilken låda? Vilket jobb?
Okej, jag vill ha lite fina svar (igen, stoppa mig om jag frågar för mkt).
Har en B20 Turbo som ska fixas upp med insprut och borr och finkolvar osv. Och jag hoppas att M40lådan kommer rasa av effekten jag får ut. (Har inget effektmål, bara mer)
Tänkte först montera en M45-låda. Hela den lådan ska visst passa på B20 fast man får vrida spakstället. Inget jobbigt jobb direkt. Men hur är det med koppling osv? Om jag tar lådan från en 240 TiC t.ex. Kan jag använda kopplingen därifrån? Eller hur gör jag för att få en fin, stark koppling till lådan? Hur mkt effekt kan M45-lådan ta om man inte kör alltför snällt. (Några snabba starter då och då vid race t.ex).
Eller vad finns det mer för lådor som går att få att passa som håller för mer utan för mkt bearbetning? Vore ju fint om man slipper svetsa en ny kåpa av två gamla t.ex. (För mkt finjobb=Mer chans att jag gör dåligt jobb och skiten skiter sig)
Tacksam för svar. Ska söka vidare.
Har en B20 Turbo som ska fixas upp med insprut och borr och finkolvar osv. Och jag hoppas att M40lådan kommer rasa av effekten jag får ut. (Har inget effektmål, bara mer)
Tänkte först montera en M45-låda. Hela den lådan ska visst passa på B20 fast man får vrida spakstället. Inget jobbigt jobb direkt. Men hur är det med koppling osv? Om jag tar lådan från en 240 TiC t.ex. Kan jag använda kopplingen därifrån? Eller hur gör jag för att få en fin, stark koppling till lådan? Hur mkt effekt kan M45-lådan ta om man inte kör alltför snällt. (Några snabba starter då och då vid race t.ex).
Eller vad finns det mer för lådor som går att få att passa som håller för mer utan för mkt bearbetning? Vore ju fint om man slipper svetsa en ny kåpa av två gamla t.ex. (För mkt finjobb=Mer chans att jag gör dåligt jobb och skiten skiter sig)
Tacksam för svar. Ska söka vidare.
Två saker till:
Jag letar efter ett billigt fungerande alternativ. Inget dyrt för det har jag aldrig råd med. (Billigt till en gräns såklart, inte 50 spänn så funkar det ibland utan en stabil konstruktion utan att ruinera mig).
Och jag kan inte så himla mkt om växellådor eller kopplingar, så förklara som om jag vore 22 år men uppvuxen i stan och aldrig kommit i kontakt med motorer förrän för 2 år sen typ. (That's me!)
Tackar
Jag letar efter ett billigt fungerande alternativ. Inget dyrt för det har jag aldrig råd med. (Billigt till en gräns såklart, inte 50 spänn så funkar det ibland utan en stabil konstruktion utan att ruinera mig).
Och jag kan inte så himla mkt om växellådor eller kopplingar, så förklara som om jag vore 22 år men uppvuxen i stan och aldrig kommit i kontakt med motorer förrän för 2 år sen typ. (That's me!)
Tackar
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Simon Jonsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 496
- Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
- Ort: Tväråmark i Sävar kommun
- Kontakt:
Det finns två typer av M45 lådor (grov splines (10) eller fin splines "många fler")
Jag har en 4pucks sinter lamell (sachs racing) för 215mm tryckplatta begad med finsplines:at centrum passande de något nyare M45 lådorna. Nypris ca 2200kr. Jag betalade 1200kr för den begad av proffessorn och har kört mkt lite sen dess så du kör minst en sommar på den innan byte av puckar. Vill ha 500kr för den.
Jag har en 4pucks sinter lamell (sachs racing) för 215mm tryckplatta begad med finsplines:at centrum passande de något nyare M45 lådorna. Nypris ca 2200kr. Jag betalade 1200kr för den begad av proffessorn och har kört mkt lite sen dess så du kör minst en sommar på den innan byte av puckar. Vill ha 500kr för den.
MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
Shit, jag förstod inte mkt där. Kan för lite om kopplingar...
Okej, vilken tryckplatta är det jag behöver till den? Låter väldigt intressant måste jag säga.
Nån som vet vilken årsmodell och framåt som är de "nya" M45-lådorna så jag vet vad jag letar efter...
Dum fråga: Var får jag tag på en 215mm tryckplatta till den då? Vad letar jag efter?
Ge mig en vecka att tänka lite på saken så har du nog en affär i alla fall mrAbarth
Och jag måste verkligen lära mig mer om kopplingar...
Okej, vilken tryckplatta är det jag behöver till den? Låter väldigt intressant måste jag säga.
Nån som vet vilken årsmodell och framåt som är de "nya" M45-lådorna så jag vet vad jag letar efter...
Dum fråga: Var får jag tag på en 215mm tryckplatta till den då? Vad letar jag efter?
Ge mig en vecka att tänka lite på saken så har du nog en affär i alla fall mrAbarth
Och jag måste verkligen lära mig mer om kopplingar...