volvo 850 lådans hålbarhet?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ok ! mycket info. men det lutar nog tillslut ändå mot en sellholmdogbox låda. obs! är det någon som har någon firma(typ bonde eller åkare) som man kan dra av momsen på en sådan? det blir så otroligt dyrt annars ? ca 50000+m.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Vad är det för Sellholm-låda som kostar 50000+m?Jens Gustavsson skrev:ok ! mycket info. men det lutar nog tillslut ändå mot en sellholmdogbox låda. obs! är det någon som har någon firma(typ bonde eller åkare) som man kan dra av momsen på en sådan? det blir så otroligt dyrt annars ? ca 50000+m.
M45 dogbox - ca 20000+m
Sekventiell MPG - ca 80000+m
/Martin
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
nissan suny gtiR rally modell med dogring.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Jag läste i teknikensvärld runt 1992-1994 tror jag. Där chippade dom en 850 varva en stor bit av växellådan ramlade bort. Kan minnas fel, men är hygglit säker. Går nog söka efter denna artikel på tidningens hemsida. Brukar sällan glömma saker jag läst eller sagt . Ibland kan jag blanda ihop minnen dock he he
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 556
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
- Kontakt:
skaffa m56h den håller det finns även m56l den är inte lika hållbar alls
det var problem med lådorna fram till 94 (trögväxlat osv skrap mm)
det löstes med en annan synkring
sen pratas det om att dom senare m56h typ fron -97 å fram ska vara ytterligare kraftigare inget jag kan svära på har bara hört ryckten
alla snabba framhjulsdrivna volvo på strippen kör m56h
Mvh Daniel
det var problem med lådorna fram till 94 (trögväxlat osv skrap mm)
det löstes med en annan synkring
sen pratas det om att dom senare m56h typ fron -97 å fram ska vara ytterligare kraftigare inget jag kan svära på har bara hört ryckten
alla snabba framhjulsdrivna volvo på strippen kör m56h
Mvh Daniel
Och denna låda sitter inte bara i turbon utan i alla 850. Skrotar som tar olika betalt lurar dig på pengar. (alltså, samma skrot men olika priser pga ursprungsbil)...
Daniel 850 skrev:skaffa m56h den håller det finns även m56l den är inte lika hållbar alls
alla snabba framhjulsdrivna volvo på strippen kör m56h
Mvh Daniel
(//Lappen
-Daniel Sohlin-
-Daniel Sohlin-
De tidigare 850 GLT 170hk hade riktigt klena lådor så de är nog inte att rekomendera. Känner till ett par stycken som fått renovera eller byt lådor.
Isbil 142DL -74 mattsvart eldflammor B22 dubbla solex 45
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0
164A -69 orginal
164A -72 trippel solex 45 bromsad 217 bakhjuls hk
164E -72 ombyggd 162 turbo
164E -74 trippel dellorto 45
960E/s90 -96 självklart 3.0