cheva automat i volvo röd blockare (B20-B230)

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Användarvisningsbild
Mattz Larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 398
Blev medlem: fre okt 21, 2005 12:30 pm
Ort: Gävle

Inlägg av Mattz Larsson »

om jag inte minns fel så satt det en TH400 låda på den och det var lustgas med för att stalla convertern.


Mattz
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja, för garagepolaren skall ju köra volvomaskin och PG.
Men vi har ju redan insett att lusgas är nog det som måste pysas i.

kan kanske bli svårt med en jädra launchcontroll att få det att funka med..

Speciellt när turbon börjar bli lite stor
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
mathias_a6
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: lör dec 29, 2007 6:53 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av mathias_a6 »

Mina garage kompisar har en TH350 i sin BMW Turbo och det tar tid att få upp laddtrycket kan man lugnt säga... De har nu monterat lustgas men inte använt det ännu.

En liten film från Birka Cup i Sommras.

http://www.youtube.com/watch?v=nLINgsM0tdE
LarC

Inlägg av LarC »

Jag börjar också inse att lusgas nog är det ända sättet att komma in i stall. Tråkiga då är bara att utbudet av klasser man kan köra i verkar bli ännu mindre. :(
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja den bmw:n var ju lite seg men ändå inte värst.

Jag har ett mycket värre.

Men det blir ju problem vid snabbt stage:ande.
Man får se till att alltis stage:a sist.
Men det går ju inte alltid
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

Tommy Luhr skrev:ja den bmw:n var ju lite seg men ändå inte värst.

Jag har ett mycket värre.

Men det blir ju problem vid snabbt stage:ande.
Man får se till att alltis stage:a sist.
Men det går ju inte alltid

Sist???? tycker man borde ha mer tid på sig om man stage:ar först :?
eller tänkte jag fel??
Ante Karlsson
Forumsberoende
Inlägg: 570
Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Ante Karlsson »

Blom142 skrev: Sist???? tycker man borde ha mer tid på sig om man stage:ar först :?
eller tänkte jag fel??
Inte så kul att behöva stå på tb nån längre stund.

Är bättre att låta den andra stagea in först ,och sedan köra upp laddet och använda tbn till å stagea.

/Ante
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1589
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Hade inte både TTR och han med den röda amazonen från Hedekas PG? Det finns ett reportage om Hedekas amazonen i en gammal Wheels(11/2000) vet jag.
Användarvisningsbild
Mickexpress
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm

Storlek

Inlägg av Mickexpress »

Storleks jämförelse mellan ombyggd 350 automat och ombyggd ZF manuell låda. (Rödblocks anpassade..)

Bild

Bild

Bild

Bild

Får man plats med ZF lådan borde man få plats med 350 lådan..
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337
Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro

Th350

Inlägg av Lidenfors »

vad är det som är påskruvat i centrum på flexplattan i th350 lådan?
en adapter för centrering el? fler bilder gärna
Användarvisningsbild
Mickexpress
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm

Re: Th350

Inlägg av Mickexpress »

Lidenfors skrev:vad är det som är påskruvat i centrum på flexplattan i th350 lådan?
en adapter för centrering el? fler bilder gärna
Ja centrering mellan vev, turbin och flexplattan.
Hålet i flexplattan är upptaget till 50mm.

Får ta någon bättre bild på det.
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337
Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro

th350

Inlägg av Lidenfors »

ja gör gärna det för jag kör med en annan lösening och den är sådär , ta gärna kort på hur du gjort med turbinen också..

så här ser min ut ..
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mickexpress
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm

Re: th350

Inlägg av Mickexpress »

Lidenfors skrev:ja gör gärna det för jag kör med en annan lösening och den är sådär , ta gärna kort på hur du gjort med turbinen också..
Har inte hunnit borra turbinen ännu. Har bara kapat av dom gamla öronen..
Ska borra volvo bult mönstret. (4st 10mm hål på bult cirkel 216mm)

Bild

Hylsan på veven ser ut som volvos fast med annat hål för turbinen och annan styrning för flexplattan.

Bild
Bild
Bild

Skillnad mellan min och en till B20
Bild
Lidenfors
För mycket laddtryck
Inlägg: 337
Blev medlem: ons jul 05, 2006 11:30 am
Ort: Tibro

th 350

Inlägg av Lidenfors »

hmm om man monterar den distansen/styrningen på vevaxeln och sen flexplattan .
Hur fungerar det med startmotorn? når den fram till kuggkransen?

eller tänker jag helt fel ?(kan bero på de sista 10 ölen... )
Användarvisningsbild
Mickexpress
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: fre feb 17, 2006 6:11 pm

Re: th 350

Inlägg av Mickexpress »

Lidenfors skrev:hmm om man monterar den distansen/styrningen på vevaxeln och sen flexplattan .
Hur fungerar det med startmotorn? når den fram till kuggkransen?

eller tänker jag helt fel ?(kan bero på de sista 10 ölen... )
Måste sitta distans bakom annars tar startkransen i blocket.
Sitter distans original på dom oxå..
Skriv svar