Kopplingar, drivaxlar & växellådor
1800skold
För mycket laddtryck
Inlägg: 115 Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:19 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:
Inlägg
av 1800skold » tor nov 20, 2003 11:39 pm
Har ni något bra tips på vilken tryckplatta och vilka lameller man kan köra med på en b20 med m46låda om man har c:a 250hkr och inte vill lägga hela veckopengen på en koppling?
Hälsningar Mattias
Volvo XC60 D4 -15
Volvo P1800 B230 2,5L 16v -69
Volvo 242 D5 -84
Yamaha XS650 -82
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373 Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm
Inlägg
av Babs » fre nov 21, 2003 12:22 am
4pucks sinter med förstärkt tryckplatta,finns nog beg. för ca1500-2000kr,funkar asbra på 142t-68ca250hk..
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226 Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå
Inlägg
av Matte » lör nov 22, 2003 11:34 am
Dalhems sinter lamell och en Saab turbo (215mm) tryckplatta funkar fint och är billigt.
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373 Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm
Inlägg
av Babs » sön nov 23, 2003 10:01 am
Matte skrev: Dalhems sinter lamell och en Saab turbo (215mm) tryckplatta funkar fint och är billigt.
om det är samma som fanns för ett par år sen kan jag säg att den e inte nåt att reko. då den typ svarvade sönder både svänghjul å tryckplatta,men det kan ju förbättrats..
1800skold
För mycket laddtryck
Inlägg: 115 Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:19 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:
Inlägg
av 1800skold » sön nov 23, 2003 10:14 pm
Är en Saab turbo (215mm) tryckplatta bättre än en 240 turbo tryckplatta?
Volvo XC60 D4 -15
Volvo P1800 B230 2,5L 16v -69
Volvo 242 D5 -84
Yamaha XS650 -82
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226 Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå
Inlägg
av Matte » sön nov 30, 2003 3:07 pm
Saabs tryckplatta är lite kraftigare än volvos.
Jag har åkt med den kombinationen och det funkade bra.