koppling

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
1800skold
För mycket laddtryck
Inlägg: 115
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:19 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

koppling

Inlägg av 1800skold »

Har ni något bra tips på vilken tryckplatta och vilka lameller man kan köra med på en b20 med m46låda om man har c:a 250hkr och inte vill lägga hela veckopengen på en koppling?

Hälsningar Mattias
Volvo XC60 D4 -15
Volvo P1800 B230 2,5L 16v -69
Volvo 242 D5 -84
Yamaha XS650 -82
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Inlägg av Babs »

4pucks sinter med förstärkt tryckplatta,finns nog beg. för ca1500-2000kr,funkar asbra på 142t-68ca250hk..
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226
Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Matte »

Dalhems sinter lamell och en Saab turbo (215mm) tryckplatta funkar fint och är billigt.
Bild
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Inlägg av Babs »

Matte skrev:Dalhems sinter lamell och en Saab turbo (215mm) tryckplatta funkar fint och är billigt.
om det är samma som fanns för ett par år sen kan jag säg att den e inte nåt att reko. då den typ svarvade sönder både svänghjul å tryckplatta,men det kan ju förbättrats..
1800skold
För mycket laddtryck
Inlägg: 115
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:19 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

tryckplatta

Inlägg av 1800skold »

Är en Saab turbo (215mm) tryckplatta bättre än en 240 turbo tryckplatta?
Volvo XC60 D4 -15
Volvo P1800 B230 2,5L 16v -69
Volvo 242 D5 -84
Yamaha XS650 -82
Matte
För mycket laddtryck
Inlägg: 226
Blev medlem: mån sep 22, 2003 8:00 pm
Ort: Luleå

Inlägg av Matte »

Saabs tryckplatta är lite kraftigare än volvos.
Jag har åkt med den kombinationen och det funkade bra.
Bild
Skriv svar