Sida 8 av 8

Re: Kopplingar

Postat: mån apr 23, 2012 4:26 pm
av THEO
svar till bengan om urtrampningslager ring kg trim han har olika längder på lager hemma vet jag!!
mvh/Jörgen 8)

Re: Kopplingar

Postat: mån apr 23, 2012 6:10 pm
av Benghaan
Perfekt! kan v a bra att veta :thumbright:

Re: Kopplingar

Postat: ons sep 26, 2012 8:55 pm
av Kaxxen
Beställde nyss en ny 4-pucks sinter och en 618 platta nyss till min volvo, men fick ett svar direkt på tråden på garaget att sinterlameller från KL bara va skit å slirar direkt?
Gjorde misstaget innan att inte svarva svänghjulet så slirade sönder svänghjul osv.. (stort misstag..)

Men nu med nya saker igen så ska allt mätas upp å svarvas så ja får max tryck..
Men som sagt, vart ju lite tvekis när man för höra att dom är skit... någon här som säger annat?
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/kop ... -puck.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh/Robin

Re: Kopplingar

Postat: lör feb 08, 2014 5:50 pm
av 9wallner4
nån som vet en bra tryckplatta som passar på dubbelmasse svänghjulet på en skoda Felicia diesel ?
lamellen är fin men tryvkplattan verkar inte hålla emot ordentligt då de slirar när laddet kommer.

(turbokonvertat)

Re: Kopplingar

Postat: tor nov 06, 2014 3:28 am
av robban
Skriv exakt vilken modell du har så kan jag kolla om det finns.

Re: Kopplingar

Postat: tis jul 05, 2016 11:29 pm
av v8volvo
SACHS 3082 147 033 den här plattan fick jag som alternativ till 765 någon som har någon koll på vad som skiljer dom åt?

Re: Kopplingar

Postat: ons sep 14, 2016 6:53 pm
av robban
Den kopplingen du anger är en M30/S38 originalkoppling. Sachs 765 är en uppgraderings koppling av just 033 med samma hus fast kraftigare fjäder.

Re: Kopplingar

Postat: tor dec 15, 2016 5:20 pm
av Hasse Bus
SACHS 3082 147 033 den här plattan fick jag som alternativ till 765 någon som har någon koll på vad som skiljer dom åt?
Hur mycket Nm mäktar den med då?

Mvh , Hasse

Re: Kopplingar

Postat: fre jan 13, 2017 2:35 pm
av robban
7-800nm med sinter (klarar mer)

Re: Kopplingar

Postat: fre jan 13, 2017 7:33 pm
av Hasse Bus
Så 500Nm med organisk kan man tänka sej kanske.........:hey:


//Hasse.

Re: Kopplingar

Postat: sön jan 22, 2017 8:37 pm
av robban
Ja det klarar den, med Sachs Performance organisk (den klarar mer) har vi bromsat nästan 900nm utan slir. Klarar även av mer temperatur än en original lamell.
Skicka pm eller mail om du är intresserad, vilken splines osv du har så kan jag kolla pris åt dig.

Re: Kopplingar

Postat: mån aug 28, 2017 1:55 pm
av tjeake01
Hej.
Har en OM605 med mekanisk pump 6mm element påställd till 120m3 och en holset hx35 i min 190D. 5-växlad låda från en -98 C180 med dubbelmasse svänghjul och orginal koppling.

Lamellerna slirar när turbon börjar ladda.

Har hört att tryckplattan från sprinter är kraftigare så att inte lamellerna kan slira med min kombination.
Stämmer det och passar sprinter tryckplatta och lameller på mitt dubbelmassesvänghjul eller måste jag ha sprinter svänghjul också?

Vilken koppling och svänghjul rekommenderar ni mej?