Sävar Turbo Site
http://forum.savarturbo.se/

Kopplingar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=13&t=2565
Sida 8 av 8

Författare:  THEO [ mån apr 23, 2012 4:26 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

svar till bengan om urtrampningslager ring kg trim han har olika längder på lager hemma vet jag!!
mvh/Jörgen 8)

Författare:  Benghaan [ mån apr 23, 2012 6:10 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

Perfekt! kan v a bra att veta :thumbright:

Författare:  Kaxxen [ ons sep 26, 2012 8:55 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

Beställde nyss en ny 4-pucks sinter och en 618 platta nyss till min volvo, men fick ett svar direkt på tråden på garaget att sinterlameller från KL bara va skit å slirar direkt?
Gjorde misstaget innan att inte svarva svänghjulet så slirade sönder svänghjul osv.. (stort misstag..)

Men nu med nya saker igen så ska allt mätas upp å svarvas så ja får max tryck..
Men som sagt, vart ju lite tvekis när man för höra att dom är skit... någon här som säger annat?
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/kop ... -puck.html

Mvh/Robin

Författare:  9wallner4 [ lör feb 08, 2014 5:50 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

nån som vet en bra tryckplatta som passar på dubbelmasse svänghjulet på en skoda Felicia diesel ?
lamellen är fin men tryvkplattan verkar inte hålla emot ordentligt då de slirar när laddet kommer.

(turbokonvertat)

Författare:  robban [ tor nov 06, 2014 3:28 am ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

Skriv exakt vilken modell du har så kan jag kolla om det finns.

Författare:  v8volvo [ tis jul 05, 2016 11:29 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

SACHS 3082 147 033 den här plattan fick jag som alternativ till 765 någon som har någon koll på vad som skiljer dom åt?

Författare:  robban [ ons sep 14, 2016 6:53 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

Den kopplingen du anger är en M30/S38 originalkoppling. Sachs 765 är en uppgraderings koppling av just 033 med samma hus fast kraftigare fjäder.

Författare:  Hasse Bus [ tor dec 15, 2016 5:20 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

Citera:
SACHS 3082 147 033 den här plattan fick jag som alternativ till 765 någon som har någon koll på vad som skiljer dom åt?


Hur mycket Nm mäktar den med då?

Mvh , Hasse

Författare:  robban [ fre jan 13, 2017 2:35 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

7-800nm med sinter (klarar mer)

Författare:  Hasse Bus [ fre jan 13, 2017 7:33 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

Så 500Nm med organisk kan man tänka sej kanske.........:hey:


//Hasse.

Författare:  robban [ sön jan 22, 2017 8:37 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

Ja det klarar den, med Sachs Performance organisk (den klarar mer) har vi bromsat nästan 900nm utan slir. Klarar även av mer temperatur än en original lamell.
Skicka pm eller mail om du är intresserad, vilken splines osv du har så kan jag kolla pris åt dig.

Författare:  tjeake01 [ mån aug 28, 2017 1:55 pm ]
Inläggsrubrik:  Re: Kopplingar

Hej.
Har en OM605 med mekanisk pump 6mm element påställd till 120m3 och en holset hx35 i min 190D. 5-växlad låda från en -98 C180 med dubbelmasse svänghjul och orginal koppling.

Lamellerna slirar när turbon börjar ladda.

Har hört att tryckplattan från sprinter är kraftigare så att inte lamellerna kan slira med min kombination.
Stämmer det och passar sprinter tryckplatta och lameller på mitt dubbelmassesvänghjul eller måste jag ha sprinter svänghjul också?

Vilken koppling och svänghjul rekommenderar ni mej?

Sida 8 av 8 Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/