4link eller ombyggnad av 240 orginal bakvagn

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

sådär nu har ja fått svar av LG en av männen bakom LGP racing och det lyder: Runt 1,6 vill jag minnas..
sedan ang panhardstaget så ser dom ut såhär:
Bild
ja hade fått för mig 140 staget var längre men det skillde inte mycket, får se sen när bakaxeln sitter på plats vilket som passar bäst men det känns lättare att ta till 140 staget om det går för det är ju helt rakt, har ett svagt minne av hur 240 staget sitter, kanske måste vara en böj för att passa? nån som vet eller har testat detta?
Användarvisningsbild
dannej
För mycket laddtryck
Inlägg: 333
Blev medlem: ons dec 10, 2003 6:24 pm
Ort: Ronneby
Kontakt:

Inlägg av dannej »

göra ett eget stag är ju inte så svårt, det är nog lättast att göra fästerna först och göra staget efter det, än att göra tvärt om.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

jo det är sant, bilen blir låg bak iaf och då behövs ett kortare stag om man använder orginalinfästningar, och då när man ändå ska flytta ena fästet utåt kan man ju lika gärna göra staget längre oxå så kommer axeln inte flytta sig lika mycket i sidled sen??
Skriv svar