Forskjeller på M400 og M40

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
THolandsli
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: tor mar 18, 2004 1:39 pm
Ort: Ottersøy, Norge

Forskjeller på M400 og M40

Inlägg av THolandsli »

Har nå skaffet meg en M400 kasse jeg skal ha på min Amazon, begynte å sammenligne den med M40 for å se hva jeg må gjøre for å få den til å passe i Amazonen. Utenom att clutchkåpa må sveises om er det 2 forskjeller til.

Flensen på utgående aksling har større diameter på M400 enn M40, men etter mine beregninger skal det gå ann å flytte over denne delen fra M40.

Jeg vill beholde den lange girspaken, så jeg skal flytte over lokket fra M40 til M400, lokket passer, men en ting må modifiseres.
Sporene som fjærene som "bremser" sjaltegaffelakslingene er på forskjellige plasser, jeg skal frese nye spor i kanten på M40 lokket slik att det blir rett fjærtrykk. Disse sporene skal være 4mm dype.

Slenger opp bilder av kassene innvendig for sammenligning.

Lokk
Bild

M400
Bild

M40
Bild
85" 740 Turbo Intercooler
67" Amazon (under restaurering/turbokonvertering)
Caltex
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: sön dec 28, 2003 11:36 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Caltex »

Har sjäv gjort samma operation på mina amazon, om man inte orkar fräsa i locket så går det bra att korta fjädrarna istället.
Det stämmer att medbringaren passar rakt av från M40.
Vad som var lite svårt var att göra om kåpan så att man fick behålla den hydrauliska kopplingen (ont om utrymme)
Skriv svar