Har nå skaffet meg en M400 kasse jeg skal ha på min Amazon, begynte å sammenligne den med M40 for å se hva jeg må gjøre for å få den til å passe i Amazonen. Utenom att clutchkåpa må sveises om er det 2 forskjeller til.
Flensen på utgående aksling har større diameter på M400 enn M40, men etter mine beregninger skal det gå ann å flytte over denne delen fra M40.
Jeg vill beholde den lange girspaken, så jeg skal flytte over lokket fra M40 til M400, lokket passer, men en ting må modifiseres.
Sporene som fjærene som "bremser" sjaltegaffelakslingene er på forskjellige plasser, jeg skal frese nye spor i kanten på M40 lokket slik att det blir rett fjærtrykk. Disse sporene skal være 4mm dype.
Slenger opp bilder av kassene innvendig for sammenligning.
Lokk
M400
M40
Forskjeller på M400 og M40
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: tor mar 18, 2004 1:39 pm
- Ort: Ottersøy, Norge
Forskjeller på M400 og M40
85" 740 Turbo Intercooler
67" Amazon (under restaurering/turbokonvertering)
67" Amazon (under restaurering/turbokonvertering)