Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis jul 25, 2017 5:49 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
InläggPostat: lör jan 08, 2011 4:58 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: sön okt 24, 2010 11:10 pm
Inlägg: 23
Får ikke lasta opp bildene igjen? Skal bygge om til getrag på min bil og skulle gjerne sett bildene=)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 14, 2011 12:01 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 29, 2010 1:06 am
Inlägg: 361
Ort: Skellefteå
På spakstället i varje fall...

Bild

Bild

Bild

_________________
Jonas Almqvist

Bygger Ascona A Voyage TIC


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 23, 2011 7:09 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre apr 09, 2010 10:41 am
Inlägg: 648
Ort: Örebro
vore guld om man kunde få fram alla bilder till guiden igen:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 04, 2011 6:00 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön apr 30, 2006 1:38 pm
Inlägg: 278
Ort: Älvsbyn
Japp! Bilder vore bra... :thumbright:

_________________
http://www.garaget.org/t5rr


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön maj 29, 2011 12:08 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 15, 2007 10:34 pm
Inlägg: 110
Ort: Norrköping
Jag svetsade en plåt över hålet till spakstället och svetsade fast orginal hållaren för spaken i plåten. Sen använde jag e36ans stag från spaken till lådan. Behövde ingen modifikation alls. Så nu behöver jag bara peta ut ett klips för att sänka ner lådan


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån nov 14, 2011 9:46 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön aug 27, 2006 6:17 pm
Inlägg: 284
Ort: Denmark
Is it possible to resend the pictures in this thread?

I would like to see them again... :thumbright:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön feb 05, 2012 12:28 pm 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: tor jul 16, 2009 7:45 am
Inlägg: 11
Ort: Skellefteå
Nu ska bilderna ligga uppe igen hoppas jag!

_________________
Volvo 244 Turbo -82
http://www.garaget.org/?car=1404


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 07, 2012 9:21 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön maj 24, 2009 10:13 am
Inlägg: 132
Perfekt Viktor :) Tack

_________________
:)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör mar 24, 2012 9:10 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: lör dec 11, 2004 7:13 am
Inlägg: 214
Ort: Falköping
http://www.garaget.org/?car=270619

här finns oxå en variant av Bmw535 låda i 240

_________________
Old kadett never die They just get faster


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons maj 02, 2012 7:52 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am
Inlägg: 570
Om du har den stora medbringaren på lådan så kan jag tipsa att främre kardanen som sitter på b200k motorn med 4 växlad låda passar.årsmodell 1985.jag själv ringde runt på skrotar hela sverige och letade lång främre kardan med stora medbringaren men fann ingen,sen fick jag tipset att stången på b200k motorn med 4 växlad låda passar och det stod ju en sån resevdelsbil bakom ladan så jag kollade och det satt en sån kardan i den=0)

_________________
Roger (Magic T) Thomasson


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jun 05, 2012 10:49 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor feb 15, 2007 10:34 pm
Inlägg: 110
Ort: Norrköping
Det ska inte vara någon skillnad på kardanen i bilar med b200x motorer i. Dom med m45 lådan ska ha den långa kardanen. 2/7/900 serien bilar med b200x motorer ska inte sålts i Sverige utan det är oftast en export bil till tex Finland och Italien. Så att börja leta efter en känns väldigt dumt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jun 05, 2012 7:09 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: tor jun 24, 2010 8:29 am
Inlägg: 570
Ja det måste ju finnas en lös stång liggandes någonstans så du slipper köpa en hel bil.

_________________
Roger (Magic T) Thomasson


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re:
InläggPostat: lör nov 17, 2012 1:17 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis jun 02, 2009 6:07 pm
Inlägg: 223
Ort: Örebro
J00r skrev:
I min 740 kör jag med M90 spakställ passa rakt på!

ja men nu va de ju 240 de handla om ??:S


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån jan 21, 2013 8:37 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 11, 2007 11:51 am
Inlägg: 127
Ort: Kristianstad
Tack för en fin guide, undrar bara hur du löste hastighetsmätaren?

Mvh Ola


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre feb 14, 2014 9:26 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: sön mar 30, 2008 11:53 am
Inlägg: 2
Addar lite info efter några dagar på skroten jagande rätt kardan.(varierar i mått beroende på årsmodell/hastighetsmätare uttag osv).
Det är endast den främre delen som behövs och sitter på (740 med m47 utan hastighetsmättaruttag {5 växlad utan överväxel}
årsmodell 88-92) och den skall vara ca 69 cm lång
(från fläns till bakstycke)
Passar smack-on och stämmer klockrent med hardyskiva/och moddat stödlager ihopa med orginalbalken.
Buggar o bockar för övrigt för denna guiden då den bjuder på många bra idéer för ombyggnationen


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010