svets diff??
svetsdiffat är bra... alltså om man bara ska leka... men i höga farter på vintern tex så är det väldigt farligt... bara man svänger så kan man ju få ställ... och går det för brett så är det ganska svårt att få tillbaks bilen... men roligt är det... om man kör med huvudet....
´Lättast när man svetsdiffar är ju bara att hitta en massa jäävla järnskrot o kasta ner... svetsa lite åt gången .... och avfetta riktgit innan man börjar
´Lättast när man svetsdiffar är ju bara att hitta en massa jäävla järnskrot o kasta ner... svetsa lite åt gången .... och avfetta riktgit innan man börjar
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 50
- Blev medlem: lör mar 25, 2006 10:43 am
- Ort: Värmland
- marmander
- Forumsberoende
- Inlägg: 1560
- Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
- Ort: Torestorp
- Kontakt:
Går för det mesta att ta ut med magnet på en pinneAndré Nilsson skrev:men om man lägger järn skrot emellan dreven så blir det svårt att få ur drivaxeln om den går av längst in, som den för det mesta gör
Eller så räcker det att man borrar ett litet hål i varje ända så att man får in ett dorn.
Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 50
- Blev medlem: lör mar 25, 2006 10:43 am
- Ort: Värmland
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 208
- Blev medlem: fre sep 24, 2004 3:29 pm
- Ort: vännäs
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 452
- Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
- Ort: Sollefteå
På amazonen min svetsa jag med en 180Amper svets å de höll då för en jävla misshandel Svetsdiffa du blir jävligt härligt å köra men man får lägga om körsätt totalt allrahelst på vinter blir till å gasa till om man ska ta en korsning!!
Å sen att bilen skulle vilja snurra vet ja inte om jag kan hålla med om fortsätter man bara å gasar så kan du åka med bakdelen ut genom kurvorna å den rätar upp sig!!!! SÅ var de då både på Epan min å Amazonen var inga problem å ligga på bre häng i en 120-130knutar
Å sen att bilen skulle vilja snurra vet ja inte om jag kan hålla med om fortsätter man bara å gasar så kan du åka med bakdelen ut genom kurvorna å den rätar upp sig!!!! SÅ var de då både på Epan min å Amazonen var inga problem å ligga på bre häng i en 120-130knutar
Ja e int bitter!!
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
har svetsat ett par axlar.. både med 1-fas (100amp) och större 380amps 3-fas.. ingen har hållit längre än den andra..
ska man vara seriös så plocka ut klumpen, lättare att tvätta och komma åt å svetsa då.. samt att man slipper äventyra drivaxlarna..
svetsa lite åt gånen och på diagonalen.. dvs. övre hörnet på ena sidan, snurra halvarv och samma hörn på andra sidan.. LÅT SVALNA!! behövs inte mycket men några minuter..
spara så du kan komma åt å slå ur drivaxlar som går av..
annars så kan jag väl bara säga att det höjer körglädjen 200% på vilken bil som helst..
och om det skullle släppa vid en omkörning lr dyl så fega inte utan håll kvar å ratta.. har flertalet gånger försökt att trampa ur å styra emot som dom sa på körskolan men med AGA-diff så e de bara att glömma.. går till 98% av gångerna inte som man lärde sig att det skulle göra..
ska man vara seriös så plocka ut klumpen, lättare att tvätta och komma åt å svetsa då.. samt att man slipper äventyra drivaxlarna..
svetsa lite åt gånen och på diagonalen.. dvs. övre hörnet på ena sidan, snurra halvarv och samma hörn på andra sidan.. LÅT SVALNA!! behövs inte mycket men några minuter..
spara så du kan komma åt å slå ur drivaxlar som går av..
annars så kan jag väl bara säga att det höjer körglädjen 200% på vilken bil som helst..
och om det skullle släppa vid en omkörning lr dyl så fega inte utan håll kvar å ratta.. har flertalet gånger försökt att trampa ur å styra emot som dom sa på körskolan men med AGA-diff så e de bara att glömma.. går till 98% av gångerna inte som man lärde sig att det skulle göra..
//Jimmy
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
- Fredriksson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 369
- Blev medlem: mån jul 02, 2007 9:01 pm
- Ort: Älvsbyn
har köpt en 240tic med 1031 bakaxel, va håller en sån för?
Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
- Fredriksson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 369
- Blev medlem: mån jul 02, 2007 9:01 pm
- Ort: Älvsbyn
Sleeper_86 skrev:700 häst med automat.. beror helt på hur du kör.. jag lyckades inte köra av någon på den agade 240 jag hade, medans jag skickade 3 axlar på en 740..
"700 hästar med automat" kan du förklara det lite bättre, ser inte vars det kommer in i bilden
Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
www.teamxracing.se sen kikar du på "tottes 152:a" körde de första säsongerna med 1031 med aut och 700 häst..ExtremeDriver skrev:har köpt en 240tic med 1031 bakaxel, va håller en sån för?
//Jimmy
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
- Fredriksson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 369
- Blev medlem: mån jul 02, 2007 9:01 pm
- Ort: Älvsbyn
okej du får ursäkta segtänkandet.. Nu är jag helt och hållet med på spåret igen!Sleeper_86 skrev:www.teamxracing.se sen kikar du på "tottes 152:a" körde de första säsongerna med 1031 med aut och 700 häst..ExtremeDriver skrev:har köpt en 240tic med 1031 bakaxel, va håller en sån för?
Vardagsbil: Mercedes Benz w124 -88
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Projekt: Volvo 244 -77
Sponsorer:
www.Grunt.se - Stolar
Rutviks motor & Däck - Dämpare och Fjädrar
Superflex (UK) - Bussningar
Fler sponsorer sökes!!!
Jag har svettsat många diffar på mina saab folkracebilar å jag är inte så noga med att får bort all olja och det har aldrig varit några problem för mig.
Men man får inte snåla med svetts
Men man får inte snåla med svetts
[EVOLUTION GARAGE]
Volvo 240 T projekt: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=36196
Volvo 960 NA projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=302461
har aga diffat några bilar...bland annat en 240GL sen en 360GLS.
bara ta ut klumpen o rengöra noga..helst med avfetting/disel..låt det ligga 1-2dagar i det sen bara spola rent med vatten..
migen fungerar skit bra...men man måste ha en som står o kyler med tryckluft vid sidan om så inte härdningen/lagerna går åt helvete.
har hållt ett bra tag nu o jag kör inte snällt...tycker det går bra att köra men lite understyrd bara
har en riktig diff i min 940, en aussie locker men den fungerar inte riktigt som jag vill....det smäller o har sig när man drar på/ rykande starker..precis som den inte klarar av att låsa på höger sidan...men ska riva ner en gång till o sätta ihop..skulle inte det fungerar så svetsar jag org diffen o kör med det ist.
bara ta ut klumpen o rengöra noga..helst med avfetting/disel..låt det ligga 1-2dagar i det sen bara spola rent med vatten..
migen fungerar skit bra...men man måste ha en som står o kyler med tryckluft vid sidan om så inte härdningen/lagerna går åt helvete.
har hållt ett bra tag nu o jag kör inte snällt...tycker det går bra att köra men lite understyrd bara
har en riktig diff i min 940, en aussie locker men den fungerar inte riktigt som jag vill....det smäller o har sig när man drar på/ rykande starker..precis som den inte klarar av att låsa på höger sidan...men ska riva ner en gång till o sätta ihop..skulle inte det fungerar så svetsar jag org diffen o kör med det ist.