Har kollat upp lite tryck i lådan och skriver de här för att minnas
trycken i servo locket på 2000rpm va 12 + - 1 bar på 1 2 och transbrake. trycket ökade lite på högre varv och minskade lite på lägre varv och värkar va noll på friläget.
sen har jag har kollat lite tryck på till loppet till kylaren (converter tryck) charge pressur. man ser siffrorna lite dåligt men det är bar på inre skalan 2-10 bar (2-4-6-8-10 bar).
på filmen jag bifogar så står jag på tomgång, lägger i ettan transbrakar och gasar tills jag når ca 6000rpm. sen lägger jag i friläget och varvar upp lite.
stall varv på convertern ligger kring 6900rpm då jag laddar på fullt utan varv begränsare och då blir trycket högre.
https://www.youtube.com/watch?v=AFiymim ... e=youtu.be
skötsel av RACE POWER GLIDE?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: skötsel av RACE POWER GLIDE?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Robban76
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
- Ort: Järfälla Stockholm
Re: skötsel av RACE POWER GLIDE?
Hej
Något som många glömmer är att justera bandet i lådan.
Något som många glömmer är att justera bandet i lådan.
Mustang 68 HT 477BB C6