skötsel av RACE POWER GLIDE?

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

skötsel av RACE POWER GLIDE?

Inlägg av Jens Gustavsson »

vad ska man göra nu i slutet av säsongen på en sån? jag är nybörjare men håller på att lära mig :)

ska byta olja givetvis då det har fuskats med (har kört samma i två sesonger :doh: ) den är ren men den luktar lite äckligt så det är nog hög tid.

har forskat om vilken olja det ska va i en race låda och det värkar va ATF-Ford som det ska va? kör man turbo så ska den gärna va i helsyntet för bästa temp beständighet.

vilka max tempraturer ska man ha och vart? har hört att proffsen mäter på slangen till olje kylaren.

olje nivå... har hört att den ska ligga 3/4 tum över tråg nivå. ska mätas efter man varmkört och kört igenom alla växlar sen på parkerings läget på tomgång? rätt fel?

convertern har varit med i många sesonger ska man skicka den på servis också? blir att skicka den till turbo action i såfall då det är dem som byggt den.

ni som kan detta brukar ni kolla trycken på 2000rpm i lådan på olika växlar också ibland?





jag har en TCI-73250226 power glide

73# case dedenbear
2# gear typ super set W/forged carier and ring
5# cast alu deap oil pan 2qt extra
0# steel hub
2#TCI aftermarket turbo spline input shaft
2#trans brake standard lenght
6# gear ratio 1:76w 4140 forged carrier and ring gear




convertern som jag igenteligen inte skulle sätta ut nummren på då den fungerar så bra :lol: heter....

turbo action 7"
350 BC375-4 MDS 8368 T/B (1478)




mvh jens

bild på lådan då jag höll på att fixa med adaptern
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: drift & underhåll av PG

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag har tömt den på olja och rivit ned tråget nu.