skötsel av RACE POWER GLIDE?

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: skötsel av RACE POWER GLIDE?

Inlägg av Jens Gustavsson »

Har kollat upp lite tryck i lådan och skriver de här för att minnas :lol:

trycken i servo locket på 2000rpm va 12 + - 1 bar på 1 2 och transbrake. trycket ökade lite på högre varv och minskade lite på lägre varv och värkar va noll på friläget.

sen har jag har kollat lite tryck på till loppet till kylaren (converter tryck) charge pressur. man ser siffrorna lite dåligt men det är bar på inre skalan 2-10 bar (2-4-6-8-10 bar).

på filmen jag bifogar så står jag på tomgång, lägger i ettan transbrakar och gasar tills jag når ca 6000rpm. sen lägger jag i friläget och varvar upp lite.

stall varv på convertern ligger kring 6900rpm då jag laddar på fullt utan varv begränsare och då blir trycket högre.

https://www.youtube.com/watch?v=AFiymim ... e=youtu.be
Användarvisningsbild
Robban76
För mycket laddtryck
Inlägg: 265
Blev medlem: lör apr 10, 2010 10:32 am
Ort: Järfälla Stockholm

Re: skötsel av RACE POWER GLIDE?

Inlägg av Robban76 »

Hej

Något som många glömmer är att justera bandet i lådan.

Mustang 68 HT 477BB C6
Skriv svar