Hur långt räcker M47:an

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
emil
För mycket laddtryck
Inlägg: 486
Blev medlem: tor dec 11, 2003 10:32 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av emil »

jag har läst nånstans att axeln är längre, flexar så treans drev kuggar om. eller nåt i den stilen
höll inte när jag satte ett par extraspridare på min 240 turbo iallafall..trean rensades hyfsat omgående..
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

Så getrag låder eller m90 är steget efter m4/0/5/6 om man ska vara riktigt seriös ?

( vilket jag inte kommer vara om ingen ger mej en )
Johannes Selberg
Ford F100
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Jag röstar på getrag, m90:n kommer gå sönder förr eller senare och en getrag håller betydligt bättre och är billig på skroten dessutom finns ju färdiga adapters att köpa.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

Ok, men vilka getrag gäller då?? är det 260,262,280 kanske???
isåfall kan jag ha lite tur (farsan kör bmw)
Johannes Selberg
Ford F100
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

262 verkar funka väldigt fint.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Emil axlarna är inte längre i mellanlagringarna, M47 har som ett påbyggnads-kit för 5 vxl. Många av oss runt Sävar kör med 4växlade BMW 528 lådor de kostar ca 1200kr på skroten. De håller nog för tider mot en nia.
Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Ort: Örebro

Inlägg av Johan »

Jens Gustavsson skrev:Emil axlarna är inte längre i mellanlagringarna, M47 har som ett påbyggnads-kit för 5 vxl. Många av oss runt Sävar kör med 4växlade BMW 528 lådor de kostar ca 1200kr på skroten. De håller nog för tider mot en nia.
inns det något 5 växlad variant av den lådan?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

ja den heter getrag 265 som jag redan förklarat för dig johan :wink:
Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 211
Blev medlem: tis sep 23, 2003 7:44 pm
Ort: Örebro

Inlägg av Johan »

passar dom i volvo 740 kardantunneln eller måste man kapa upp?

passar det med spakstället osv innui bilen eller måste man byta konsoll osv?
Skriv svar