m45?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
klippet i koplingen avgör också mycket hur långt den håller.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
m45
För mig så har alltid 3:ans växel pajat när jag kört med m45.man hinner bara lägga in växeln sen blir det bara friläge.helt klart spelar vridet in men kopplingen/växlingsteknik oxå.om man möter växeln med gas så brukar dom rasa ganska omg.
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
- Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
- Kontakt:
- 1800thomas
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 34
- Blev medlem: tor okt 09, 2003 8:05 pm
- Ort: Glada Hudik
Oftast inga synkringar, rakt skurna drev, man behöver inte frikoppla för att lägga i en växel, och de håller bättre än lådor med snett skurna (heliska?) drev med synkringar (som går sönder). De lever oftast om en del, man hör oftast ett typiskt vinande pga de rakt skurna dreven, det får mig alltid att tänka hur det låter från en rallybil.
Inget jag skulle sätta i bruksbilen direkt..
Inget jag skulle sätta i bruksbilen direkt..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Är det dogringar på alla rakskurna lådor? eller behövs inte det på samma sätt som en med snedskurna drev?mattias skrev:Oftast inga synkringar, rakt skurna drev, man behöver inte frikoppla för att lägga i en växel, och de håller bättre än lådor med snett skurna (heliska?) drev med synkringar (som går sönder). De lever oftast om en del, man hör oftast ett typiskt vinande pga de rakt skurna dreven, det får mig alltid att tänka hur det låter från en rallybil.
Inget jag skulle sätta i bruksbilen direkt..
Lådorna tjuter ju inte när man kör 1:1, vilket oftast är 4:ans växel.
Jag tror jag sa allt jag kan om "dogleg"-lådor i mitt senaste inlägg.. jag kan ha fel, men jag tror jag lästa att ett drev kallas dogring, kan det stämma? Det verkar som att många säger "dogring"-låda när dom menar "dogleg"-låda, men jag har inte insett skillnaden..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
dogringar har man ju istället för syncringar, det är som hullingar som hakar i varandra och gör det omöjligt för växlarna att hoppa i, samt gör att lådan mår bättre av att växla extremt hårt och snabbt.mattias skrev:Jag tror jag sa allt jag kan om "dogleg"-lådor i mitt senaste inlägg.. jag kan ha fel, men jag tror jag lästa att ett drev kallas dogring, kan det stämma? Det verkar som att många säger "dogring"-låda när dom menar "dogleg"-låda, men jag har inte insett skillnaden..
Dogringar har jag bara sett på lådor med snedskurna drev
Vad dogleg innebär har jag ingen aning om.
Men själva freven håller ju inte bättre för att dom är rakskurna? ett snedskuret drev har ju jämnare godsthocklek, medans ett rakskuret drev har välldigt tunnt gods i groparna mellan kuggarna
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
street racern har du tänkt på att stegningen på växlarna oftast är helt fel för raktfram körning på rally/rallycross lådorna..
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 17
- Blev medlem: mån dec 22, 2003 8:59 pm
- Ort: Sundsvall/ Skinnskatteberg
- Kontakt: