Här är lite bilder på när jag gjorde om min 3 skivig sinter till 2 skivig cerametall (rally lamell)
Mätte inspänningsmåttet på tryckplattan till 1100kg vid 1.5mm
La i lameller och mellan skiva och tryckringen och mätte hur mycket som inspänningen behövde ändras för att komma till 1.5mm i inspänningsmått...förhöjningen på svänghjulet är standard 2.5mm
svarvade av radien på tryckringen 1.8mm så inspäningsmåttet hamnade på 1.5mm
Fick även slipa spåret som stålskyddet för benen sitter i 2mm längre för att flytta med stålskyddet till tryckringens nya placering
2st rally lameller i en 3 skivig kopling
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
- Ort: Gimo
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
- Ort: Gimo
Re: 2st rally lameller i en 3 skivig kopling
Tänkte samma
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
10.01@233kmh. Gatevo
Re: 2st rally lameller i en 3 skivig kopling
Någon som har testat än eller ?
Re: 2st rally lameller i en 3 skivig kopling
Jag har. 2 qm rally i en 3 skrivig tilton korg. Tog bort en mellanplatta och schimsade tryckplattan ca 1mm. Funkar bra i 2 år nu
10.01@233kmh. Gatevo
Re: 2st rally lameller i en 3 skivig kopling
Är också sugen på att bygga om min 3skiviga!
Någon som testat klokt?
Någon som testat klokt?
___________________________________
Bmw 320 Turbo 947hk
Honda crf 450 -08
Evo III GSR
Bmw 320 Turbo 947hk
Honda crf 450 -08
Evo III GSR
Re: 2st rally lameller i en 3 skivig kopling
Mitt funkar bra än
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
10.01@233kmh. Gatevo