Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Phranz
För mycket laddtryck
Inlägg: 166
Blev medlem: tor sep 01, 2011 5:26 pm

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av Phranz »

Jo det är sant. Vilka bussningar är det ferken pratar om som bör kunna flexa lite?
jre
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 16, 2014 11:09 pm
Ort: Lidingö

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av jre »

Det är väl rimligt att byta till uniballs på några ställen om man vill uppgradera väghållningen.
turb00le
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 63
Blev medlem: fre jun 29, 2012 12:24 pm

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av turb00le »

Phranz skrev:Jo det är sant. Vilka bussningar är det ferken pratar om som bör kunna flexa lite?
Iaf den bakre bussningen på övre länkarmen.

Jag tror faktisk att mk2 bakvagnen sitter på indigo 3000, med nån sort av ledlager istället for bussning.
Om nån vet av en sån bil hade det vorit roligt med lite foton på det som evt kan vara modifierat.
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av Ferken »

Fredrik
taz82
Forumsberoende
Inlägg: 561
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:12 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av taz82 »

turb00le skrev:
Phranz skrev:Jo det är sant. Vilka bussningar är det ferken pratar om som bör kunna flexa lite?
Iaf den bakre bussningen på övre länkarmen.

Jag tror faktisk att mk2 bakvagnen sitter på indigo 3000, med nån sort av ledlager istället for bussning.
Om nån vet av en sån bil hade det vorit roligt med lite foton på det som evt kan vara modifierat.
Jag har en bekant (kusins polare, har ej telenr eller så) - han har en Indigo 3000. Ser jag den ute kan jag kolla!
Vilken :P en upp och ned vänd MK1 på bilden där... Tänker du den inne mot bryggan, eller den översta (som är underst på bilden)?
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av Ferken »

Där bulten sticker ut
Fredrik
taz82
Forumsberoende
Inlägg: 561
Blev medlem: sön apr 06, 2008 9:12 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av taz82 »

Bärarmsinfästningen, ja den måste ju fjädrar och röra sig en del, mest blir det när bilen hissas och det fjädras ut.

Det är även en ganska "avancerad" bussning med styrning för bärarmen (en plan sida).
Sandberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67
Blev medlem: tis aug 02, 2011 11:47 am

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av Sandberg »

Är de någon som gjort en egen nedre bussning på spindeln till mk1 multilinken? Måste de va styrning på den eller va fyller den för funktion?

Mvh
jre
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 16, 2014 11:09 pm
Ort: Lidingö

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av jre »

Jag har gjort egna i polyuretan. Jag återanvände alla metallbitarna som blästrades och pulverlackades. Jag vet inte om styrningen (rotationsblockeringen) behövs, men återanvänder man metallbitarna så finns de ju där gratis.
Sandberg
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67
Blev medlem: tis aug 02, 2011 11:47 am

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av Sandberg »

Kan du tänka dig göra 2st till? :hihi:

Mvh David
jre
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 16, 2014 11:09 pm
Ort: Lidingö

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Inlägg av jre »

Egentligen inte då min flickvän begränsar min garagetid ganska hårt pga alla barn :-) . Vart finns du? Har du metallbitarna? Blästrade å klara? Lackade (maskerade ytor för PU)? Så att det enda jag behöver göra är att ta fram gjutformar a å blanda PU låta det stelna? Det är ju annars några timmar med allt. Typ en helkväll i garaget. Jag gjorde egna för att jag inte hittade några att köpa. Jag tror vi lugnt kan konstatera att jag inte kommer vara det billigaste stället att köpa dessa från. //Jacob
Skriv svar