Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons aug 15, 2018 4:50 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön apr 12, 2015 2:29 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön mar 02, 2014 10:44 am
Inlägg: 152
Ort: Piteå
Nymonterat zf låda på min b230, förlängde slavcylinderns kolv och monterade allt. Luftade systemet och nu när jag ska börjat bygga tryck blev kopplingspedalen i stort sett helt stum. Inte bara tungtrampad, torpedväggen flexar om man trampar något hårdare.

Båda cylindrarna löpte fritt innan montering. Jag har prövat ta lös slavcyl och när den inte sitter på lådan fungerar båda cylindrarna som dem ska när man trycket försiktigt på pedalen. Problemet ligger således i lådan....?

Koppling, svänghjul är köpt som ett paket hos bakaxeldelar. Sachs 765 tryckplatta samt 6puck sinter med tillhörande urtramplager.

Vad kan jag ha gjort fel vid montering av te.x urtrampningsarmen, det är ju i stort sett idiotsäkert?

Alla teorier välkommna, slipper gärna riva ner lådan i onödan ifall det inte behövs, och kan åtgärdas "utifrån".

Mvh





Skickat från min iPhone med TapatalkBild

Bild

_________________
Fredrik Eriksson, hobbymek från piteå.

Bygger 244 -75 med b230 turbo "Grönen"

viewtopic.php?f=21&t=83183

509hk/6000rpm 1.94bar
654nm/5180rpm 2.02bar


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån apr 13, 2015 9:11 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: lör mar 16, 2013 7:13 pm
Inlägg: 80
Ort: Norrtälje
har själv varit med om att kopplingsgaffeln lagt sig snett, kolla om den går att röra annars får du riva och lägga den rätt.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 24, 2015 6:30 pm 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån aug 24, 2015 4:52 pm
Inlägg: 30
Ort: Karlskoga
hur gick det med detta? ska testa min 765, 6 puck snart och är skit nervös. dock med getrag.

_________________
Alltid för liten turbo!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 24, 2015 7:24 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön mar 02, 2014 10:44 am
Inlägg: 152
Ort: Piteå
De var kopplingsgaffeln som lagt sig snett så cylindern tröck rakt på tryckplattan.

_________________
Fredrik Eriksson, hobbymek från piteå.

Bygger 244 -75 med b230 turbo "Grönen"

viewtopic.php?f=21&t=83183

509hk/6000rpm 1.94bar
654nm/5180rpm 2.02bar


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010