Nymonterat zf låda på min b230, förlängde slavcylinderns kolv och monterade allt. Luftade systemet och nu när jag ska börjat bygga tryck blev kopplingspedalen i stort sett helt stum. Inte bara tungtrampad, torpedväggen flexar om man trampar något hårdare.
Båda cylindrarna löpte fritt innan montering. Jag har prövat ta lös slavcyl och när den inte sitter på lådan fungerar båda cylindrarna som dem ska när man trycket försiktigt på pedalen. Problemet ligger således i lådan....?
Koppling, svänghjul är köpt som ett paket hos bakaxeldelar. Sachs 765 tryckplatta samt 6puck sinter med tillhörande urtramplager.
Vad kan jag ha gjort fel vid montering av te.x urtrampningsarmen, det är ju i stort sett idiotsäkert?
Alla teorier välkommna, slipper gärna riva ner lådan i onödan ifall det inte behövs, och kan åtgärdas "utifrån".
Mvh
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kopplingspedal stum ZF på 240.
Kopplingspedal stum ZF på 240.
Fredrik Eriksson, hobbymek från piteå.
Bygger 244 -75 med b230 turbo "Grönen"
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=83183
509hk/6000rpm 1.94bar
654nm/5180rpm 2.02bar
Bygger 244 -75 med b230 turbo "Grönen"
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=83183
509hk/6000rpm 1.94bar
654nm/5180rpm 2.02bar
Re: Kopplingspedal stum ZF på 240.
har själv varit med om att kopplingsgaffeln lagt sig snett, kolla om den går att röra annars får du riva och lägga den rätt.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 33
- Blev medlem: mån aug 24, 2015 4:52 pm
- Ort: Karlskoga
Re: Kopplingspedal stum ZF på 240.
hur gick det med detta? ska testa min 765, 6 puck snart och är skit nervös. dock med getrag.
Alltid för liten turbo!
Re: Kopplingspedal stum ZF på 240.
De var kopplingsgaffeln som lagt sig snett så cylindern tröck rakt på tryckplattan.
Fredrik Eriksson, hobbymek från piteå.
Bygger 244 -75 med b230 turbo "Grönen"
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=83183
509hk/6000rpm 1.94bar
654nm/5180rpm 2.02bar
Bygger 244 -75 med b230 turbo "Grönen"
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=83183
509hk/6000rpm 1.94bar
654nm/5180rpm 2.02bar