Köpte mig en 244 med m50 som ja tänkte ha som vinter härk.
Och han jag köpte bilen av var väl gjord med tummen mitt i hand så att säga....
Iaf koppling slirade satan vid köp å ja tänkte vi köper ny lamell tryckplatta å lager så löser sig det.
Slängde ihop allt frid å fröjd provkörde å märkte att den fortfarande slirade på 5an när man segdrog.
Bytte även till ny slavcylinder igår och testade samma resultat.
Och idag plocka jag ner lådan igen och ser då att kopplingsarmen har gått emot tryckplattan..
Kör med m50b25 å låda från e34 525 köpte orginal sachs kopplings kit som är till lådan.
Kan det vara fel på kopplingsgaffeln/bygeln som håller fast den eller någon som har nåt tips?
Lite surt då jag hade reg bes den 21 men den ser ut att bli avbokad imöra då jag inte orkar sätta ihop en koppling som lär bli likadan igen...
Zf låda problem
Zf låda problem
Gustaf Danielsson
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Re: Zf låda problem
Är det original dubbelmassesvänghjul?
Är det bytt och pinnen på slavcylindern är förlängd så kan de bli så att gaffeln tar i lådan. Då kan man svetsa små klossar som shimsar ut urtrampningslagret eller så shimsar man ut gaffeln där den sitter fast på andra sidan lådan
Är det bytt och pinnen på slavcylindern är förlängd så kan de bli så att gaffeln tar i lådan. Då kan man svetsa små klossar som shimsar ut urtrampningslagret eller så shimsar man ut gaffeln där den sitter fast på andra sidan lådan
Re: Zf låda problem
Jo allt är orginal.
Nu funkar kopplingen men tar väldigt långt ner och kopplar ur.
Så antar att det bara är att lufta lufta och åter lufta som gäller.
Satt ihop lådan härromdagen och då funkade allt. Mycket lustigt.
Nu funkar kopplingen men tar väldigt långt ner och kopplar ur.
Så antar att det bara är att lufta lufta och åter lufta som gäller.
Satt ihop lådan härromdagen och då funkade allt. Mycket lustigt.
Gustaf Danielsson
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.