såhär ser min lamell/tryckplatta/svänghjul ut det har ju slirat men undra varför det inte har slitigt på hela lamellen?
Vet ni om någon värre tryckplatta som kan passa då mitt svänghjul är billet så kan jag inte stifta/borra om det utan det måste ske i tryckplattan. stepdown i svänghjulet minskar utbudet endel. 260mm mätt diagonalt mellan bulthålen på svänghjulet. 225mm mellan styrstiften på svänghjulet.
Gott nytt år och hoppas motor guden är med alla nästa år
Omega 3.2v6 turbo koppling
- Emil Sundquist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 356
- Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
- Ort: Kisa
- Emil Sundquist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 356
- Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
- Ort: Kisa
Re: Omega 3.2v6 turbo koppling
När du lägger tryckplattan på svänghjulet, med lamellen emellan, hur långt avstånd är det från korgen på tryckplattan till ytan den möter upp när du dragit fast den? Borde vara runt 1.5-2.0 mm.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Emil Sundquist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 356
- Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
- Ort: Kisa
Re: Omega 3.2v6 turbo koppling
Var det såhär du menade så är avståndet mellan tryckplatta och svänghjul 3mm
Re: Omega 3.2v6 turbo koppling
Precis. Det finns en risk att du spänner plattan för hårt, och skulle behöva 1 mm brickor (eller svarva av svänghjulet, jag hade valt brickor).
Det bästa är om du provtrycker plattan så du vet var den är starkast.
Hade du t.ex haft 4 mm gap där så hade du inte ens haft hälften av kapaciteten av vad kombinationen av din tryckplatta och lamell klarar.
Det bästa är om du provtrycker plattan så du vet var den är starkast.
Hade du t.ex haft 4 mm gap där så hade du inte ens haft hälften av kapaciteten av vad kombinationen av din tryckplatta och lamell klarar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Omega 3.2v6 turbo koppling
kolla hur mycket tryckplattan har "skålat sig" ,lägg nåt plant tvärs över!
det ser ut som den har slagit sig (då tar inte lamellen över hela ytan)
det ser ut som den har slagit sig (då tar inte lamellen över hela ytan)
- Emil Sundquist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 356
- Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
- Ort: Kisa
Re: Omega 3.2v6 turbo koppling
Det är redan planat till max tryck och jag har förträngt vad det va för tryck men inte tillräckligt :/ Fredde det är kraftigt skålat men allt va nyplanat när det installerades för ~100 mil sen.