Omega 3.2v6 turbo koppling

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Användarvisningsbild
Emil Sundquist
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Ort: Kisa

Omega 3.2v6 turbo koppling

Inlägg av Emil Sundquist »

BildBildBildBild såhär ser min lamell/tryckplatta/svänghjul ut det har ju slirat men undra varför det inte har slitigt på hela lamellen?
Vet ni om någon värre tryckplatta som kan passa då mitt svänghjul är billet så kan jag inte stifta/borra om det utan det måste ske i tryckplattan. Bild stepdown i svänghjulet minskar utbudet endel. Bild 260mm mätt diagonalt mellan bulthålen på svänghjulet.Bild 225mm mellan styrstiften på svänghjulet.

Gott nytt år och hoppas motor guden är med alla nästa år ;)
Användarvisningsbild
Emil Sundquist
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Ort: Kisa

Re: Omega 3.2v6 turbo koppling

Inlägg av Emil Sundquist »

Ingen?
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Omega 3.2v6 turbo koppling

Inlägg av mattias »

När du lägger tryckplattan på svänghjulet, med lamellen emellan, hur långt avstånd är det från korgen på tryckplattan till ytan den möter upp när du dragit fast den? Borde vara runt 1.5-2.0 mm.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Emil Sundquist
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Ort: Kisa

Re: Omega 3.2v6 turbo koppling

Inlägg av Emil Sundquist »

Bild
Var det såhär du menade så är avståndet mellan tryckplatta och svänghjul 3mm
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Omega 3.2v6 turbo koppling

Inlägg av mattias »

Precis. Det finns en risk att du spänner plattan för hårt, och skulle behöva 1 mm brickor (eller svarva av svänghjulet, jag hade valt brickor).
Det bästa är om du provtrycker plattan så du vet var den är starkast.
Hade du t.ex haft 4 mm gap där så hade du inte ens haft hälften av kapaciteten av vad kombinationen av din tryckplatta och lamell klarar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273
Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå

Re: Omega 3.2v6 turbo koppling

Inlägg av fredde_vit_pv »

kolla hur mycket tryckplattan har "skålat sig" ,lägg nåt plant tvärs över!
det ser ut som den har slagit sig (då tar inte lamellen över hela ytan)
Användarvisningsbild
Emil Sundquist
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: ons jul 29, 2015 8:37 pm
Ort: Kisa

Re: Omega 3.2v6 turbo koppling

Inlägg av Emil Sundquist »

Det är redan planat till max tryck och jag har förträngt vad det va för tryck men inte tillräckligt :/ Fredde det är kraftigt skålat men allt va nyplanat när det installerades för ~100 mil sen.
Skriv svar