stifta om svänghjul?

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Fractal101
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: lör jan 30, 2016 12:34 pm
Ort: Tullinge

stifta om svänghjul?

Inlägg av Fractal101 »

hej, har ett custom billet svänghjul som jag vill stifta om för ett annat bultmönster till tryckplattan, svänghjulet är nu gjort för 330d/M57 koppling och vill få en 765 tryckplatta o passa.
sedan även balansera samt mäta in förspänning, någon som har tips på en maskinverkstad runt stockholm?
eller kanske en krallig tryckplatta gjord för 330d/530d?

tack på förhand :)
Fredrik Bjerstedt
bygger en E36 Touring med 2JZGTEVVTI.
Jens.k
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: ons okt 13, 2010 8:55 pm
Ort: Lindesberg

Re: stifta om svänghjul?

Inlägg av Jens.k »

Har du testat att mäta hur stark en original koppling är? Jag får för mig att den klarar en hel del ändå då vridet på m57 är ganska högt redan på låga varv och de brukar ju gå skapligt att trimma med.

Om du inte har nån originalkoppling att mäta på så har jag en koppling du kan få köpa om du vill.

Annars gav en snabb sökning på ebay lite alternativ typ: http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-5-Series- ... Swqu9VJnot
Jens Karlsson
Fractal101
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: lör jan 30, 2016 12:34 pm
Ort: Tullinge

Re: stifta om svänghjul?

Inlägg av Fractal101 »

har ingen orginal koppling, har endast svänghjulet samt en 4 puck kep och sachs 765 då jag trodde det skulle passa.
tanken är att ha en koppling som är framtidssäker då jag kommer att bygga singelturbo sedan.
det skall alltså sitta på en 2JZ som det skall hängas på en zf låda med adapterkitt.
Fredrik Bjerstedt
bygger en E36 Touring med 2JZGTEVVTI.
jre
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 16, 2014 11:09 pm
Ort: Lidingö

Re: stifta om svänghjul?

Inlägg av jre »

Vet inte om du löst det (?), men då du bor söder om stan är nog Ultra Motors i Södertälje enklast tror jag.
//Jacob
Skriv svar