Dakota Digital Hast.signalomvandlare 940 med Ford 8.8"axel

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Användarvisningsbild
Magistern
Forumsberoende
Inlägg: 675
Blev medlem: mån jun 20, 2011 11:48 pm
Kontakt:

Dakota Digital Hast.signalomvandlare 940 med Ford 8.8"axel

Inlägg av Magistern »

Hej.

Jag har köpt en Hastighetssignalomvandlare från Dakota Digital. http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... ct_id=126/

Jag har precis installerat den men ej provat den. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Jag undrar nämligen vilken typ av utgång jag ska använda. Det finns lite olika alternativ. Se listan nedan.

Volvoaxeln har ju 48 st tänder på kransen i axeln medan Fordaxeln har 140st. Vilken utgång bör jag använda? Jag har den just nu kopplad på utgång 3.


Saxat ur manualen:
"SGI-5
UNIVERSAL SIGNAL INTERFACE UNIT
This unit can recalibrate a speedometer signal or convert a speed signal
from one type to another type. The different functions it can perform are as
follows:
1. Recalibrate a high speed (64,000ppm – 250,000ppm) signal for an OEM
speedometer or engine/transmission computer. Do not use this unit to
adjust a signal going to an anti-lock braking system.
2. Recalibrate a low speed (8000ppm – 4000ppm) signal for an OEM or
aftermarket speedometer or fuel injection computer.
3. Convert a high-speed signal found on newer GM transmissions down to a low
speed signal to run a speedometer, cruise control, or fuel injection computer.
4. Convert an 8000ppm signal from an aftermarket signal generator to a
4000ppm or 2000ppm to run an OEM cruise control or fuel injection
computer.
5. Convert a 16000ppm signal from a VDO Hall Effect signal generator to an
8000ppm, 4000ppm, or 2000ppm to run a cruise control or fuel injection
computer.
6. Convert a 4000ppm signal from an OEM transmission speed sensor or ECM
output to an 8000ppm signal for an aftermarket speedometer.
7. Convert a signal from a flywheel gear-tooth sensor to an ignition tachometer
signal (diesel tachometer application).
Customers using a Classic Instruments speedometer will use either
application 3 or 6. Each of the different applications will be described in detail in
the following sections. Here is a general overview of the unit functions.
The unit has 10 switches on it for setting the calibration and signal type."



Alla tips mottages!
Kör Volvo 940 med B230 8v, 736Hp /787Nm på navet på 2,45 bar LÄNK TILL PROJEKTTRÅD

Sponsorer: Mattssons Smides AB, L-M-R.se, Oljemagasinet, Intera