Utv. PG
Utv. PG
Har kikat lite på Tci pg lådor från staterna, Men vilken utväxling ska man satsa på. 1,76 eller 1,82 på ettan? Vad kommer lira bäst på en Volvo 4a?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Utv. PG
1.76 är stadigare. sen blir den mer "tätstegad" om man nu kan säga så med 2 växlar
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 221
- Blev medlem: tis nov 08, 2011 6:48 pm
- Ort: En annan del av Nyköping
Re: Utv. PG
1.82 har plåtcarrier och är inget för trimmat, inte ens moderat trimmat.
1.76 finns både som original och eftermarknads, båda är med snedskurna drev.
1.80 är en vanlig eftermarknads och är rakskuren, rekomenderas om du har råd. Det brukar även vara eftermarknads carrier och utgående axel.
Sen finns det 1.69 1.96 osv. Lägre numeriska utväxlingar brukar användas av motorstarkare bilar typ pro mods för att inte avlasta chassiet vid växling. Nackdelen med dom utväxlingarna är att de brukar ha väldigt kort livslängd, runt 10 repor i en pro mod. Men även för oss vanliga dödliga så är dom klenare.
1.76 finns både som original och eftermarknads, båda är med snedskurna drev.
1.80 är en vanlig eftermarknads och är rakskuren, rekomenderas om du har råd. Det brukar även vara eftermarknads carrier och utgående axel.
Sen finns det 1.69 1.96 osv. Lägre numeriska utväxlingar brukar användas av motorstarkare bilar typ pro mods för att inte avlasta chassiet vid växling. Nackdelen med dom utväxlingarna är att de brukar ha väldigt kort livslängd, runt 10 repor i en pro mod. Men även för oss vanliga dödliga så är dom klenare.