M90 växellåda hållbar??
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
M90 växellåda hållbar??
funderar lite runt m90 växellåda till min b230 på 2.9L , är det ens lönt eller blir det haveri direkt?
Kom gärna med idéer!
Mvh
Kom gärna med idéer!
Mvh
Mattias Folkesson
Re: M90 växellåda hållbar??
Om du vill ha ett bra svar får du nog berätta lite mer. Effekt samt mål med bilen. Bana,stripp drift?
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Joakim berglund
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: M90 växellåda hållbar??
Gat bil bara som ska busas med . Mellan 250-300hk sugmotor vet ej exakt då den inte är bromsad.
Mvh
Mvh
Mattias Folkesson
Re: M90 växellåda hållbar??
Lådan är väl hållbar så länge man inte karateväxlar.
Alltså när väl växeln är i så håller den,snabba växlingar så är synkringarnna i farozonen.
Alltså när väl växeln är i så håller den,snabba växlingar så är synkringarnna i farozonen.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: M90 växellåda hållbar??
Idag är det ju ingen märkvärdig låda på det viset. Det var ju skillnad när den kom för det var ju ett betydligt roligare alternativ än de tidigare lådorna och de vart populära av den anledningen. Men det är ju ingen superduper skottsäker låda för det.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: M90 växellåda hållbar??
Ok. Kanske man ska testa en m90 låda och se då! Kan man förstärka dem på något vis?
Mattias Folkesson
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: M90 växellåda hållbar??
ja, stoppringen baki 3ans drev. Det måste göras på alla lådor annars puttar du lös drevet & växeln går it lägga i.
& det problemet har inget med effekt att göra utan bara hur man växlar. Vet flera som gått sönder på std bilar.
Finns en fin & utförlig guide under transmissionsavdelningen.
//Robban
& det problemet har inget med effekt att göra utan bara hur man växlar. Vet flera som gått sönder på std bilar.
Finns en fin & utförlig guide under transmissionsavdelningen.
//Robban
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 265
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 12:43 pm
- Ort: Bjurholm
Re: M90 växellåda hållbar??
Tackar en mycket bra guide!
Har nu skaffat en låda som dyker upp så småningom och funderar då på vilken 215mm sinter lamell man ska använda? Har noll koll på vad det är för splines på lådan
Mvh
Har nu skaffat en låda som dyker upp så småningom och funderar då på vilken 215mm sinter lamell man ska använda? Har noll koll på vad det är för splines på lådan
Mvh
Mattias Folkesson
Re: M90 växellåda hållbar??
Jag tror inte du behöver en sinterlamell till den lådan, den effekten och ditt användningområde. Jag tror att en 850R-lamell, 712-tryckplatta och ett avsvarvat pottsvänghjul blir en bättre koppling.
//Jacob
PS det är samma splines på M90 som på 850/tidiga V70.
//Jacob
PS det är samma splines på M90 som på 850/tidiga V70.