Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor jun 22, 2017 7:20 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån nov 28, 2016 2:54 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån nov 28, 2016 2:47 pm
Inlägg: 4
Ort: Haninge
Tja!
Har bytt koppling på min 945 turbo med m90 och får efter det inte i några växlar! Det är kl racings noname tryckplatta och orginallamell. Har bytt till hårdare slang på röret, slangen flexar inte men däremot röret? Har luftat kopplingen så pedalen känns bra. Vad mer kan vara fel?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån nov 28, 2016 10:56 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
Inlägg: 270
Ort: Ulricehamn
Inte vänt lamellen på fel håll? Har för mig att m90 ska ha lamellen med den mest utstickande delen framåt, någon annan kanske kan bekräfta detta?
Mvh


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 29, 2016 12:04 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Inlägg: 2030
Ort: Luleå
KL tryckplattan kan du slänga bort. 100% skräp.

Detta har diskuterats tidigare. Monterade en i brorsans 242a med FTT motor.
Han har m46 låda med wire, vi fick förspänna nå i helvet på wiren för att
de sku gå frikoppla = skitdåligt för utramplager & framförallt axiallager i motorn.

Köp en 763a från DLI teknik. Då behöver man i värsta fall göra en ny pinne mellan
slav & armen i lådan.

_________________
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 29, 2016 10:41 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån nov 28, 2016 2:47 pm
Inlägg: 4
Ort: Haninge
MVA-Productions skrev:
Inte vänt lamellen på fel håll? Har för mig att m90 ska ha lamellen med den mest utstickande delen framåt, någon annan kanske kan bekräfta detta?
Mvh


Den sitter åt rätt håll, vi har dubbelkollat det!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 29, 2016 10:42 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån nov 28, 2016 2:47 pm
Inlägg: 4
Ort: Haninge
Robert Markström skrev:
KL tryckplattan kan du slänga bort. 100% skräp.

Detta har diskuterats tidigare. Monterade en i brorsans 242a med FTT motor.
Han har m46 låda med wire, vi fick förspänna nå i helvet på wiren för att
de sku gå frikoppla = skitdåligt för utramplager & framförallt axiallager i motorn.

Köp en 763a från DLI teknik. Då behöver man i värsta fall göra en ny pinne mellan
slav & armen i lådan.


Då var det som vi har misstänkt då! Skickar den i soporna och köper en 763a istället.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 29, 2016 7:15 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: mån nov 28, 2016 2:47 pm
Inlägg: 4
Ort: Haninge
Ska även tillägga att det har fungerat men sedan kom det in luft i systemet igen och efter det har det inte fungerat? Men all luft ska vara ute!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis nov 29, 2016 9:21 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 169
Du kan ju be nån kompis trampa o så mäter du hur långt pinnen rör sig .
Bara för o vara säker..


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons dec 07, 2016 10:37 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 31, 2004 3:35 pm
Inlägg: 582
Ort: Emmaboda
763 är för m46 228mm. 712 är för m90 240mm.

_________________
Garage och renovering färdigt år 2...


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010