Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis jul 25, 2017 5:51 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Effekt/vrid vs AW71L
InläggPostat: sön jan 01, 2017 6:26 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Inlägg: 217
Ort: Österlen/Skåne
Undrar om någon vet ungefär vad en omoddad AW71L låda står pall för i effekt och vrid? Kör med ca 185hk 305nm i dag och lådan
protesterar i alla fall inte så här långt.

Bilen är en Volvo 945 Classic med trimmad B230FK.

_________________
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Effekt/vrid vs AW71L
InläggPostat: lör jan 28, 2017 7:22 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Inlägg: 217
Ort: Österlen/Skåne
Ingen som har en susning?

_________________
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Effekt/vrid vs AW71L
InläggPostat: sön jan 29, 2017 1:12 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: sön okt 26, 2014 6:25 pm
Inlägg: 1243
Ca 400 Nm om allt är i ordning. Shift-kit och extra oljekylning rekommenderas.

Går att sätta i fler lameller (har gjort det själv) eller byta till hipolameller så man får stopp på sliret men sen ger sig det mekaniska ganska snart.

Tyvärr slirar (min) turbin i lock-upläge vid dryga 300 Nm och eftersom ODn är klenaste växeln så rekommenderar jag att stanna på 3an om man tänker gasa. Går ev. att avhjälpa med linjetrycket men då går ju ev bränslebesparing åt till att bygga linjetryck i stället.

_________________
//MartinL


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Effekt/vrid vs AW71L
InläggPostat: sön jan 29, 2017 1:54 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 01, 2017 3:10 am
Inlägg: 217
Ort: Österlen/Skåne
Okej, tack för svar! :)

Jag ligger uppe och nosar på 300Nm i dagsläget, men har inte märkt av något slir på OD:n faktiskt. Men jag brukar alltid lätta på
gasen när OD:n ska gå i, så det hjälper väl en del kan jag tro. Räknar med 185hk/290-300Nm i dagsläget, och lådan verkar funka fint
med detta.

_________________
Bild

Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88.se
KL Racing


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010