Volvo M90 Sachs 765 + Enkelmassigt svänghjul

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
FilipRosell
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: ons okt 12, 2016 8:20 pm

Volvo M90 Sachs 765 + Enkelmassigt svänghjul

Inlägg av FilipRosell »

Hej, nu är det så att jag för ett par veckor sedan var tvungen att byta koppling och det var tänkt att jag skulle ha original men då bestämde jag och farsan att vi skulle köpa i princip detta kitt http://bakaxel.se/koppling/kopplingspak ... vorod.html
Förutom att vi fick bara svänghjulet och tryckplattan (765) (eftersom vi köpte från ett annat ställe) och vi har försökt nu ett antal veckor att få det och funka men vi får inte i växel med motorn igång. Så det jag undrar är ifall någon här känner eller själv vet vad som behövs göra, läste någonstans att nån förlängde urtrampningslagret men man fick inte veta hur han gjorde. Vi har fipplat mycket med armen till urtrampningslagret och vi fick faktiskt växlarna att gå i en gång när motorn var igång men då när jag hade satt ihop lådan och satt upp allting så var det stumt, gick inte att få i växel.
Nåt som kanske också är värt att säga är att vi har försökt få det att funka med original lamell, har väl inte riktigt kollat om det ens går med original men men..
Tack på förhand om någon vet svaret...
__Mackee__
För mycket laddtryck
Inlägg: 355
Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
Ort: Braås (växjö)

Re: Volvo M90 Sachs 765 + Enkelmassigt svänghjul

Inlägg av __Mackee__ »

Byt ut orginalslangen till slavcylindern till en stålomspunnen då dom brukar flexa med saftigare platta.
Svänghjulet är ju gjort för 8,1mm lamell och orginal är 7,1 så egentligen skulle svänghjulet svarvas men den borde koppla ut endå tycker jag.
2mm spel mellan utrampningslagret och plattan brukar va lagom
Skriv svar