Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön nov 18, 2018 3:14 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön aug 13, 2017 10:23 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jun 08, 2006 9:52 pm
Inlägg: 332
Ort: Alingsås
Hej, precis som rubriken. Att ha hardyskivor i drivlinan på en dogringlåda där man snabbt bara klipper tändning vid växlingarna för att släppa och möta nästa tand, kan inte detta ställa till problem då du får en fjädrande rotation/kraft bakifrån drivlinan? Typ att när kraften skall släppa när tändningen bryts så ligger axeln fortfarande i inspänning pga flexet i gummina, och om du ändå sliter ur dogen utan att kraften gått ur så borde det rycka till gött i dreven som i sin tur kanske hammrar ihjäl nästa mötande dogtand/tänder med tiden?

Ligger det något i denna teori/spekulation? Undrar då jag åker över 700hk i drivlinan idag och nu skall öka en Gforce GF5r med doggar. Funderar på om jag måste skrota mina 120mm 8bultade hardyplattor. Var har ni för erfarenhet av just detta? Vinner man något i lådväg på att ha dom kvar, eller ställer det bara till mer problem än nytta i detta fall?

Någon som provat och har de praktiska fenomenen att dela med sig av? Fungerar det ändå?

_________________
Mercedes-Benz 190E 2.3 16v Turbo.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010