Volvos M90
Postat: tis okt 02, 2018 8:53 pm
Har läst genom många trådar om M90 för att skaffa mig en uppfattning om dom är bra eller kass.
Dom är bra, men i vissas ögon kass.
Vill ha en sådan till min 740a som kommer kanske hamna enligt önskemål på 400 sträcket ( hästar) men troligtvis mer sannolikt 300.
Det kommer bli ett skelett svänghjul med nån lämplig koppling, och nån bra variant av tryckslang (rör kanske) som inte flexar till kopplingen.
Men nu till min fråga. Alla snackar om karate växling och måste svetsa 3an.
Vill inte låta för bölig och gubbig, men jag är jävligt rädd om mina bilar, även om dom har pulver under huven.
Med det sagt så karateväxling finns inte på min agenda, och utnyttja motorns maximala kapacitet kommer inte heller hända vid var och varannan korsning eller rondell.
Måste man då svetsa 3 an ? Lådan i fråga har gått ca. 17000 mil.
Bilen är tänkt att användas i framtiden för konbanekörning. Används typ 1-an och 2-an mest och kul att kunna dra på på autobahn när man är på väg till annat land i EU. ( Läs Ungern)
Dom är bra, men i vissas ögon kass.
Vill ha en sådan till min 740a som kommer kanske hamna enligt önskemål på 400 sträcket ( hästar) men troligtvis mer sannolikt 300.
Det kommer bli ett skelett svänghjul med nån lämplig koppling, och nån bra variant av tryckslang (rör kanske) som inte flexar till kopplingen.
Men nu till min fråga. Alla snackar om karate växling och måste svetsa 3an.
Vill inte låta för bölig och gubbig, men jag är jävligt rädd om mina bilar, även om dom har pulver under huven.
Med det sagt så karateväxling finns inte på min agenda, och utnyttja motorns maximala kapacitet kommer inte heller hända vid var och varannan korsning eller rondell.
Måste man då svetsa 3 an ? Lådan i fråga har gått ca. 17000 mil.
Bilen är tänkt att användas i framtiden för konbanekörning. Används typ 1-an och 2-an mest och kul att kunna dra på på autobahn när man är på väg till annat land i EU. ( Läs Ungern)