Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
Grabben vill byta sitt dubbelmasse svänghjul till ett enkelmasse pga dålig lamell , men vad behöver man göra?
Går det bara rakt av montera pottsvänghjul 228mm koppling?
Funkar det med triggern osv..
/ Peter
Går det bara rakt av montera pottsvänghjul 228mm koppling?
Funkar det med triggern osv..
/ Peter
Re: Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
Ja, men du måste ju självklart även byta tryckplatta
Re: Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
Jo det visste jag, koppling då menade jag tryckplatta och lamell
Tänkte om det skulle vara något annat urtrampnings lager eller olika pott svänghjul ?
Har för mig att M90n bara fanns med dubbel masse svänghjul.
Med vänlig hälsning Peter
Tänkte om det skulle vara något annat urtrampnings lager eller olika pott svänghjul ?
Har för mig att M90n bara fanns med dubbel masse svänghjul.
Med vänlig hälsning Peter
Re: Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
Jag ska kanske ska säga att en av anledningarna att vi ska byta är att kopplingen tar nästan i botten så jag tror därför att lamellen är slut..
Har provat att luftat och får inge luft ur slaven när jag luftar så det måste ju vara ok antar jag , vi renoverade motorn nyss och när vi satte dit kopplingen såg vi att lamellen va lite sliten men skulle gå ett tag till , eller kan det vara något strul med dubbel masse svänghjulet ?
/ Peter
Har provat att luftat och får inge luft ur slaven när jag luftar så det måste ju vara ok antar jag , vi renoverade motorn nyss och när vi satte dit kopplingen såg vi att lamellen va lite sliten men skulle gå ett tag till , eller kan det vara något strul med dubbel masse svänghjulet ?
/ Peter
- fredde_vit_pv
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
- Ort: yttertavle/umeå
Re: Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
vet inte men borde inte kopplingen ta tidigare mot lagret om lamellen är tunnare!?
Re: Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
Jo det låter logiskt men förstår inte varför den inte frikopplar för än den är nästan längst ner?
Vi köpte bilen med skrotad motor så vi har inte kört bilen innan motor renovering , vet inte om jag ev gjort något fel när jag monterade kopplingen ????
/ Peter
Vi köpte bilen med skrotad motor så vi har inte kört bilen innan motor renovering , vet inte om jag ev gjort något fel när jag monterade kopplingen ????
/ Peter
Re: Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
Ju mer sliten den blir desto högre upp tar den ju
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
Ja vi ska samla i hop delar sen får vi riva och titta vad felet kan vara !!!
/ Peter
/ Peter
Re: Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
verkar inte vara helt ovanligt att kopplingen tar långt ned på vissa 940´s, på brorssans 95a LTT tog den väldigt långt ned när han köpte den, han köpte en extra tryckplatta och lamell utifall det skulle rasa men han har nu kört mer än 15000mil till utan problem. 98a as LTT jag hade var likadan, nästan nere vid golvet tog den, enda problemet är när man bytte mellan den och skulle köra en bil med "normal" koppling.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: Byta bortdubbelmasse till enkel masse B230FT
Har med haft en 940 med det problemet. Har för mig att det var någon plast grunka som hade gått sönder där huvudcylindern ansluter till pedalen.. Minns inte hur och vad men jag gjorde världens bonnigaste lagning och problemet var borta! Värt att kolla upp kanske?