Får oftast höra att jag kommer rasa lådan då jag enbart släpper av lite på gasen vid växlingar.
Hur känsliga är lådorna igentligen?
De smäller ju i hela drivlinan när man petar i 1an stillastående på tomgång, å det verkar hålla bra länge ändå.
Kanske finns en HD guru på forumet.
Funderar också på om att man typ kan döda tändningenen halvsekund på något enkelt budjet vis så man kan göra fullgasväxlingar, om nu lådan håller för sånt...
Likt en enkel brytare någonstans på växellänkaget
Sändningen är elektronisk på min. Standard revtech.
Fundering kring HD's lådor
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 8
- Blev medlem: mån mar 18, 2019 2:14 am
- Ort: Göteborg
Fundering kring HD's lådor
Conny Ågren
Fordon
HD Electra -87 Revtech 88" = 1450cc uppskattar 80hk
Fordon
HD Electra -87 Revtech 88" = 1450cc uppskattar 80hk
Re: Fundering kring HD's lådor
Quickshift med tändningbrytning är ju inte direkt något nytt. Både detta och "dippa på gasen" växlande sliter dock på lådan jämfört med att växla civiliserat med avlastning av lådan via kopplingen innan växling.
Hur bra din specifika låda håller för fullgasväxlande vet jag inte
Hur bra din specifika låda håller för fullgasväxlande vet jag inte
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 8
- Blev medlem: mån mar 18, 2019 2:14 am
- Ort: Göteborg
Re: Fundering kring HD's lådor
I usa på strippen kör dom med tändningsbrytning samt lufttrycks växlingar.
Så de lär ju hålla ett tag men hur många repor då. Håller det 1-2 säsonger utan problem eller typ 10 repor kan man undra
Så de lär ju hålla ett tag men hur många repor då. Håller det 1-2 säsonger utan problem eller typ 10 repor kan man undra
Conny Ågren
Fordon
HD Electra -87 Revtech 88" = 1450cc uppskattar 80hk
Fordon
HD Electra -87 Revtech 88" = 1450cc uppskattar 80hk