Sida 1 av 1

940 lamell och tryckplatta

Postat: ons jun 05, 2019 10:39 pm
av Jakob Olsson
Tja jag tänkte byta koppling på min 940 med m90 men vet inte vad jag behöver eller vad som är bra.
Siktar på ca 300hk när bilen ska bänkas och mappas.
Tryckplattan antar jag är given att byta och då borde jag väl byta lamell oxå?
Vilken lamell och tryckplatta kan ni rekomendera (som passar bolt on på m90) som finns på KLracing och inte kostar allt för mycke :)
Och om jag tänker fel och ev bara behöver byta ttyckplatten eller nåt får ni gärna säga de :)

Re: 940 lamell och tryckplatta

Postat: tis aug 13, 2019 5:58 am
av Ersviken
Finns en tryckplatta som heter 712 till 940, kör du den med standard (ny) lamell så orkar den 525nm.
finns på KG för 3700kr, leta efter en sån beggad för bättre pris, många byter till zf låda och får delar över.
Skulle inte köpa någon billig kopia på tryckplatta, det är inte så kul att lyfta ned lådan stup i kvarten.

Re: 940 lamell och tryckplatta

Postat: tis aug 13, 2019 7:32 am
av
Går ju även köpa en 763 och en lamell till 940 med d24 och m90 så monterar man äldre svänghjulet.
Det blir ju lite dyrare om gammla lamellen är ok så de räcker att byta tryckplattan annars men det svänghjulet väger ca hälften och man slipper dubbelmasse.

Köp iaf ingen kinatryckplatta hade en sådan förut som var en kopia på 763 plattan.
Då fick man spänna kopplingsvajern så urtrampningslagret låg i spänn mot plattan för att den skulle koppla ur innan pedalen tog golvet.
Även hört om fler med liknande problem

Re: 940 lamell och tryckplatta

Postat: mån aug 19, 2019 5:33 pm
av Jakob Olsson
De blev en förstärkt förstärkt tryckplatta med orginal lamell, klarde iaf 285whp på bänken men ska byta till 6puckad sinter då nya målet är 350whp